معرفی آیتو M9

پنج شنبه 2 آذر 02 ساعت 14:02
معرفی آیتو M9

به تازگی، هوآوی و سرس (Seres) به طور مشترک و از یک کراس اوور جدید به نام آیتو M9 رونمایی نمودند.

آیتو M9 سومین محصولی است که پس از M5 و M7 با نشان آیتو به بازار می آید و به نوعی، سومین تلاش هواوی برای تولید خودرو با این نشان محسوب می شود. بازدید از کارخانه تولید آیتو، تخفیف ۱۰ هزار دلاری و اولویت تحویل، تنها برای مشتریانی است که با پرداخت ۷۰۰ دلار اقدام به پیش ثبت نام آیتو M9 کنند. این خودروی الکتریکی از ماه آینده به طور رسمی به فروش می رسد. گزارش‌های ابتدای ماه به نقل از مسئولان هوآوی، از این قرار هستند که سفارش‌های پیش‌فروش از ۲۰۰۰۰ دستگاه فراتر رفته است. پیش فروش این خودرو از ۲۵ سپتامبر آغاز شده است.

آیتو و هوآوی

نام آیتو برای ما آشناست، چراکه اولین خودرو این نشان، آیتو  M5، قرار بود توسط بهمن موتور در ایران عرضه شود. البته در حال حاضر مشخص نیست که آیا این عرضه M5 در ایران انجام می شود یا خیر، اما در معرفی این خودرو توضیح دادیم خودروهایی که تحت نشان آیتو تولید می شوند برقی سازی شده اند و سطح بالایی از تکنولوژی و امکانات ارائه می دهند. آیتو خودروساز چینی است که با سرمایه گذاری هواوی و سرس شروع به کار کرد و حالا با معرفی M9 و ثبت فروش اولیه بالا، نشان داده که مسیر درستی را در تولید خودرو در پیش گرفته است. البته لازم به ذکر است که هواوی در مالکیت کمپانی آیتو هیچ سهامی ندارد، اما بخش اعظمی از تأمین قطعات پیشرفته را به طور خاص برای این کمپانی انجام می دهد.

آیتو M9

ابعاد این کراس اوور فول سایز ۵۲۳۰/۱۹۹۹/۱۸۰۰ میلی متر است و فاصله بین دو محور آن هم ۳۱۱۰ میلی متر اعلام شده است. برای M9 از رینگ های ۲۲ اینچی بهره گرفته شده است. این وسیله نقلیه به عنوان خودروی برقی و رده اکستندر ارائه می شود.

نسخه EV دارای دو موتور الکتریکی است که توسط هواوی تأمین می شود. حداکثر قدرت موتور جلو ۱۶۰ کیلووات برابر با ۲۱۴ اسب بخار و موتور عقب ۲۳۰ کیلووات (۳۰۸ اسب بخار) است. بسته باتری سه تایی CATL دارای ظرفیت ۹۷.۶۸۲ کیلووات ساعت است، که امکان برد ۶۳۰ کیلومتری را برای M9 فراهم می کند.

نسخه EREV از یک موتور ۱.۵ توربو و دو موتور الکتریکی نیرو می گیرد. خروجی موتور بنزینی ۱۵۰ اسب بخار است. موتور جلو ۲۲۱ اسب بخار و موتور عقب ۱۵۰ اسب بخار قدرت ارائه می کنند. بسته باتری ۴۰.۰۵۵ کیلووات ساعتی آن، برد الکتریکی خالص تا ۱۷۵ کیلومتر را ارائه می دهد.

قیمت آیتو M9

آیتو M9 دارای برچسب قیمتی ۷۰ تا ۸۴ هزار دلار است. این قیمت بسته به نوع مشخصات فنی و بسته امکانات ایمنی و رفاهی آن تعیین شده است.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar