معرفی استلاتو S9

دوشنبه 28 اسفند 02 ساعت 10:51
معرفی استلاتو S9

استلاتو S9، سدان مشترک بایک و هواوی در نسخه‌های فول خود با قیمت حدود ۷۰ هزار دلار راهی بازار چین خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های چینی، سدان تولیدی بایک و هواوی که با نام استلاتو S9 شناخته می‌شود به احتمال زیاد در نسخه‌های پرچم‌دار قیمتی حدود ۷۰ هزار دلار خواهد داشت. سدان موردبحث اولین محصول برند استلاتو به شمار می‌رود، برندی جوینت ونچر که بین شرکت‌های بایک و هواوی تشکیل شده است.

سال قبل اولین اخبار درباره برندی جدید با نام هواژانگ در چین منتشر شد و حالا این برند با نام رسمی استلاتو شناخته می‌شود. S9 که در این کشور با نام ژیانگجی شناخته شده قبلاً با کد داخلی X4 مشهور شده بود. این سدان تمام برقی و بزرگ طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۱۶۰/۱۹۸۷/۱۴۸۶ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۳۰۵۰ میلی‌متر می‌رسد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین برخی اطلاعات سه نسخه از این سدان جدید را منتشر کرده است. استلاتو S9 با دو نوع قوای محرکه در دسترس خواهد بود به گونه‌ای که مدل‌های تک موتوره به پیشرانه برقی TZ210XYA03 محصول هواوی با قدرت ۳۰۴ اسب بخار مجهز هستند. همچنین باید دانست دو نسخه متفاوت از مدل‌های تک موتوره تولید خواهد شد؛ اما در طرف مقابل نسخه‌های دو موتوره وجود دارند که قدرت موتور اضافه شده روی اکسل جلو برابر با ۲۱۲ اسب بخار است. در اطلاعات منتشر شده خبری از جزئیات ظرفیت باتری‌های S9 نیست.

از نظر ابعادی باید گفت سدان مشترک بایک و هواوی با نسخه‌های طویل بی ام و سری ۵، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 قابل‌مقایسه است. اکثر سیستم‌ها و تکنولوژی‌های استلاتو S9 محصول هواوی و شرکت انرژی‌های نو بیجینگ هستند؛ اما بد نیست به طراحی ظاهری سدان یاد شده نیز بپردازیم که در بخش جلو چراغ‌های ایکس پیکسل محصول هواوی دیده می‌شوند. سنسورها نیز شامل لیدار تولیدی هواوی هستند. اگرچه در تصاویر منتشر شده از این سدان می‌توان آینه‌های جانبی سنتی را تشخیص داد اما امکان سفارش دوربین‌های جانبی نیز وجود دارد. این دوربین‌ها باعث افزایش میدان دید شده و نقاط کور را از بین می‌برند. ظاهر این خودرو نه تنها ما را به یاد لاکسید S7 (سدان تولیدی هواوی و چری) می‌اندازد بلکه کابین نیز کاملاً شبیه آن خودروست. در این بخش یک نمایشگر مرکزی افقی دیده می‌شود که با پد شارژ گوشی هوشمند همراه شده است. همچنین در بخش داخلی خودرو ترکیب چرم و چوب وجود دارد. البته در تصاویر جاسوسی منتشر شده از کابین استلاتو S9 خبری از هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۷۵ اینچی هواوی نیست.

این سدان جدید از پلتفرم BE22 بایک استفاده می‌کند و قیمت آن احتمالاً بین ۴۲ تا ۷۰ هزار دلار خواهد بود. انتظار می‌رود استلاتو S9 ماه آینده در نمایشگاه خودروی پکن حاضر شود و اولین نمونه‌های آن از طریق فروشگاه‌های هواوی به دست مصرف‌کنندگان برسند. در خاتمه باید گفت بایک زمانی جزو پیشتازان چینی تولید کننده خودروهای برقی بود چراکه محصولات خود را برای ناوگان تاکسی‌ها و سیستم‌های اشتراک خودرویی عرضه می‌کرد اما هرگز به دنبال فروش گسترده این خودروها به مشتریان شخصی نبود. در واقع بایک سال قبل تنها حدود ۹۲ هزار دستگاه خودرو با قوای محرکه انرژی نو را به فروش رساند.

به سختی می‌توان تصور کرد که بایک بتواند از تولید و عرضه این خودرو موفقیت چشمگیری به دست آورد. همان‌طور که در بالا اشاره شد استلاتو S9 شباهت‌های زیادی با لاکسید S7 دارد، خودرویی که تولید چری تولید شده و هر دو با برندی جدید راهی بازار می‌شوند. البته باید گفت گروه خودرویی بیجینگ قبلاً نیز سدان های لوکس و بزرگ را عرضه کرده است. پیش از آنکه هونگچی به انتخاب اول رهبران چین بدل شود، بیجینگ CB4 خودروی مدنظر آن‌ها بود اما در نهایت قافیه را به هونگچی باخت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar