معرفی استون‌ مارتین DB12 ولانته

سه شنبه 24 مرداد 02 ساعت 11:50
معرفی استون‌ مارتین DB12 ولانته

نسخهٔ کانورتیبل یا روباز استون‌ مارتین DB12 با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سه ماه پس از معرفی آستون‌مارتین DB12 کوپه، حالا نسخهٔ ولانته یا کانورتیبل آن معرفی شده است. این خودرو مثل برادر کوپهٔ خود پیشرانهٔ V12 را کنار گذاشته و در عوض با ظاهر بازطراحی شده و کابینی کاملاً جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته ارائه می‌شود. بااین‌حال، در این خودرو همچنان سقف بازشوی پارچه‌ای که در DB11 دیده بودیم حفظ شده است. جالب اینکه DB12 ولانته نسبت به نسخهٔ کوپه تناسبات جذاب‌تری دارد زیرا سقف را داخل صندوق پنهان کرده و متریال زیبای کابین را در معرض نمایش گذاشته است.

سقف پارچه‌ای این خودرو تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۱۴ ثانیه باز و در ۱۶ ثانیه بسته می‌شود. این سقف از طریق یک الگوی دومرحله‌ای تا می‌شود و درنتیجه فضای زیادی را در صندوق بار اشغال نمی‌کند. همچنین برخلاف تصور رایجی که خودروهای کانورتیبل را به‌اندازهٔ کوپه‌ها ساکت نمی‌داند، به گفتهٔ آستون‌مارتین، سقف DB12 هشت لایه عایق صوتی دارد و از لحاظ سروصدا بهبود پیدا کرده است. این سقف در حالت استاندارد مشکی است اما به رنگ‌های قرمز، آبی و مشکی-نقره‌ای هم قابل سفارش خواهد بود.

ویژگی داخلی برجستهٔ این ماشین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید آستون‌مارتین است که توسط خود این شرکت توسعه پیدا کرده و آخرین ویژگی‌های اتصالی را ارائه می‌کند. این سیستم از طریق نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ارائه می‌شود. سیستم صوتی خودرو هم به‌صورت استاندارد B&W با ۱۱ بلندگو است که به‌صورت سفارشی به ۱۵ بلندگو ارتقاء پیدا می‌کند. DB12 مثل همتای کوپهٔ خود صرفاً با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG ارائه می‌شود که ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

این کانورتیبل بریتانیایی ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه از نسخهٔ کوپه کندتر است. حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت ولانته هم با DB12 کوپه یکسان است. ساختار آلومینیومی این ماشین نسخه‌ای ارتقاءیافته از همان ساختار DB11 است درحالی‌که کمک‌فنرهای تطبیقی عقب به‌طور خاص برای نسخهٔ کانورتیبل تنظیم شده‌اند. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این ماشین بهترین پرفورمنس و هندلینگ کلاس خود را ارائه خواهد کرد.

پشت رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی فورج‌کاری شدهٔ DB12 که با لاستیک‌های اختصاصی میشلن پایلوت S 5 پوشیده شده‌اند، دیسک‌های ترمز چدنی ۴۰۰ میلی‌متری در جلو و ۳۶۰ میلی‌متری در عقب پنهان شده‌اند درحالی‌که امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی هم وجود دارد که ۲۷ کیلوگرم سبک‌تر هستند. آستون‌مارتین DB12 جمعهٔ آینده در هفتهٔ اتومبیل مونتری برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. تولید این کانورتیبل بریتانیایی در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و از سه‌ماههٔ پایانی امسال به خریداران تحویل داده خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar