رونمایی استون مارتین DB12

جمعه 5 خرداد 02 ساعت 15:06
رونمایی استون مارتین DB12

جدیدترین محصول استون مارتین، از پیشرانه‌ی V8 قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به V12 موجود در DB11 می‌گیرد.

سری خودروهای DB برای استون مارتین، نشانه‌ای از اصالت این برند انگلیسی محسوب می‌شوند.  اولین مدل این مجموعه سال ۱۹۴۸ معرفی شد و بعدها  به نام DB1 در تاریخ خودروسازی باقی ماند. حالا که ۱۱۰ سال از تاسیس استون مارتین و ۷۵ سال از تولید اولین DB می‌گذرد، نوبت به DB12 رسیده است.

استون مارتین DB11 سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و با قیمت ۲۲۰ هزار دلار، محصولی مهم در کلاس لوکس اسپرت بود. این مدل البته نتوانست موفقیت تجاری مشابه بنتلی کنتیننتال کسب کند و در بسیاری موارد، مشتریان ثروتمند به سراغ تولیدات مکلارن رفتند. ظاهرا شرایط مالی برای استون‌مارتین رضایت بخش نیست و این برند اصیل انگلیسی، نیاز به مدل‌های جدید برای جذب مخاطبان دارد.

برای DB12 دو نوع پیشرانه V8 و V12 ساخت مرسدس AMG وجود داشت اما باتوجه به تغییر در روند کاری مرسدس بنز، DB12 فقط با موتور ۴ لیتر V8 تولید خواهد شد. پیشرانه‌ی توئین‌توربوشارژ AMG برای این خودرو ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا نسبت به ۵/۲  لیتری V12 حدود ۴۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن‌متر، قوی‌تر باشد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت استون مارتینDB12   در زمان ۳/۵ ثانیه محقق می‌شود و نهایت سرعت، ۳۲۵ کیلومتر برساعت است.

مهندسان استون مارتین ادعا می‌کنند، V8 نصب شده روی DB12 تفاوت‌های بسیاری با نمونه‌ی مشابه در DB11 دارد. افزایش قدرت و گشتاور به میزان ۱۴۲ اسب بخار و ۱۱۰ نیوتن‌متر، این مورد را به خوبی نشان می‌دهد. حجم موتورها تفاوتی ندارد اما نصب توربوشارژر و خنک‌کننده‌ی جدید با بهبود فناوری اینترکولر، شرایط را تغییر داده است.

استون مارتین DB12  اولین محصول شرکت سازنده محسوب می‌شود که دیفرانسیل عقب برقی با قفل خودکار و سرعت عمل میلی‌ثانیه‌ای دارد. گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک نیز برای این خودرو، بازبینی شده است. همچنین به دلیل افزایش قدرت و گشتاور، سیستم تعلیق نیز تفاوت‌های بسیار مهم با DB11 خواهد داشت. این موارد، تعادل و کیفیت رانندگی DB12 را به شکلی محسوس، بهبود داده‌اند.

در بحث طراحی، مهم‌ترین تفاوت DB12 و DB11 به جلوپنجره مربوط است. چراغ‌های اصلی این خودروها شباهت زیادی دارند و از بعضی نماها می‌توان DB12 و DBS را مشابه دانست. برای چراغ‌های عقب و طراحی پشت هم، عملا تفاوت واضحی بین  DB12 و DB11 دیده نمی‌شود. مدل جدید، چرخ‌های ۲۱ اینچ با طرح اختصاصی و رنگ طلایی خواهد داشت.

از دیدگاه ظاهری، کابین و بخش میان صندلی‌ها، مهم‌ترین تفاوت DB12 و DB11 را نشان می‌دهد. علاوه‌بر کلیدهای پرتعداد در کنسول که سبک طراحی مشابه پانامرا دارند؛ نصب نمایشگر شیب‌دار و پنل دیجیتال بزرگ پشت فرمان نیز حس مدرن در DB12 را تقویت می‌کند. چرم بسیار باکیفیت در قسمت‌های مختلف داشبورد، فرمان و تودری‌ها نیز، مشخصه‌های لوکس DB12 هستند.

آستانه قیمت جدیدترین محصول آستون مارتین نامشخص است اما حدود قیمت ۲۵۰ هزار دلار برای این مدل، پیش‌بینی شده. تولید DB12 تابستان امسال آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar