معرفی پولستار ۵

بروزرسانی در: یکشنبه 28 آبان 02 ساعت 09:41
معرفی پولستار 5

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار نسخه نهایی پولستار ۵ در مراسم ویژه این برند در لس‌آنجلس کالیفرنیا رونمایی شد. این خودرو با قدرت ۸۷۲ اسب بخار خود به سنگ محک جدیدی تبدیل خواهد شد.

برند موردبحث که تحت تملک جیلی چین قرار دارد دو سال زمان را صرف تحقیق و توسعه درباره پولستار ۵ کرده است. انتظار می‌رود این خودرو در سال ۲۰۲۵ به‌صورت رسمی عرضه شود و طراحی آن دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. به این ترتیب شاهد یک سدان نرم و آیرودینامیک و عناصر طراحی مشابه سایر محصولات پولستار هستیم هرچند پولستار ۵ همچنان ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را به نمایش می‌گذارد.

در بخش جلو چراغ‌های جداگانه‌ای وجود دارد که بسیار شبیه پولستار ۴ هستند و با اینکه خبری از جلوپنجره سنتی نیست اما خطوط و خیزهای تیزی در بخش جلو وجود دارند که هویت متمایزی را به آن می‌بخشند. خط سقف پولستار ۵ به حالت شناور طراحی شده و همانند مدل ۴ خبری از شیشه عقب در آن نیست. هنوز مشخص نیست که این نوع طراحی در عمل چقدر کاربردی خواهد بود اما قطعاً به تمایز آن در مقایسه با رقبا کمک می‌کند. همچنین یک نوار نورانی LED هم در بخش پشتی وجود دارد و با سپر مشکی همراه می‌شود.

پولستار اعلام کرده در حال توسعه باتری‌هایی با سرعت شارژ بسیار سریع است و این باتری‌ها در عرض ۵ دقیقه می‌توانند ۱۶۱ کیلومتر شعاع حرکتی را برای مالک خودرو فراهم کنند. نکته مهم اینکه باتری‌های یاد شده با چنین نوع شارژی تخریب نخواهند شد. باتری جدید موردبحث در نسخه پیش‌تولیدی پولستار ۵ تست شده هرچند مشخص نیست مدل‌های تولیدی در سال ۲۰۲۵ به آن مجهز خواهند شد یا خیر. چیزی که می‌دانیم این است که خودروی موردبحث از دو پیشرانه برقی با ۸۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و به معماری ۸۰۰ ولتی مجهز است.

در مراسم ویژه معرفی پولستار ۵ سایر محصولات شرکت همچون پولستار ۲، ۳ و ۴ نیز به همراه مدل کانسپت پرسپت حضور داشته‌اند. به این لیست باید پولستار الکتریک رودستر کانسپت و مدل سینرژی را اضافه کرد. شرکت‌کنندگان در مراسم پولستار امکان تست خودروها را داشته‌اند. مدیر اجرایی این برند می‌گوید:

مراسم پولستار یک فرصت مهم برای نمایش محصولات و نوآوری‌های ماست تا بتوانیم به همراه شرکا بهترین خودروهای برقی را راهی بازار کنیم. ما در حال گسترش سبد محصولات خود هستیم و در آینده خودروهای جدیدی را عرضه خواهیم کرد. در ماه‌های آینده ما یکی از جذاب‌ترین برندهای جوانی خواهیم بود که در تاریخ دیده شده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar