معرفی ایوولوتو ۳۵۵

بروزرسانی در: دوشنبه 25 تیر 03 ساعت 09:46
معرفی ایوولوتو 355

شرکت اوولوتو از پروژه رستومود ۳۵۵ خود بر پایه فراری F355 پرده‌برداری کرد. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد.

اوولوتو که برندی بریتانیایی است ادعا می‌کند این خودرو پادزهری برای سوپر اسپرت‌های مدرن محسوب می‌شود. عنصر اصلی در جذابیت اوولوتو ۳۵۵ به بدنه جدیدش مربوط می‌شود که توسط یان کالوم طراحی شده و در مجموع چهره‌ای مدرن را بدون ضربه زدن به عناصر و خطوط طراحی فراری F355 اصلی به نمایش می‌گذارد. نمای جلوی این خودرو دارای جلوپنجره‌ای بزرگ به همراه لبه‌ای فیبر کربنی است و چراغ‌های پاپ آپ نیز جای خود را به نمونه‌های LED جدید داده‌اند. در بخش عقب هم آرایش مشابهی را می‌بینیم هرچند دیفیوزر بزرگ و چراغ‌های ترمز LED حلقه مانند نیز تکمیل‌کننده کار هستند

پانل‌های جدید بدنه از فیبر کربن ساخته شده‌اند تا وزن ۱۴۲۲ کیلوگرمی F355 اصلی را به ۱۲۵۰ کیلوگرم کاهش دهند. البته وزن دقیق خودرو به ویژگی‌ها و آپشن های درخواستی مشتریان بستگی خواهد داشت. این محصول جذاب علاوه بر داشتن بدنه‌ای سبک‌وزن از شاسی ارتقا یافته نیز سود می‌برد تا در مجموع استحکام پیچشی آن ۲۳ درصد بهبود را نشان دهد. تقویت شاسی در بخش‌های کلیدی و تحت‌فشار همچون سیستم تعلیق صورت گرفته تا هندلینگ و پایداری خودرو افزایش یابد

پیشرانه ۸ سیلندر فراری F355 نیز توسط اوولوتو ارتقا یافته و تأکید ویژه‌ای روی قابلیت اطمینان و عملکرد آن وجود داشته است. به‌کارگیری سیستم جرقه جدید باعث زمان‌بندی احتراق دقیق‌تر شده که خروجی نهایی آن قدرت و پاسخگوی بهتر پیشرانه بوده است. همچنین با تغییراتی که در بلوک سیلندر رخ داده جریان هوا بهتر صورت می‌گیرد و میل بادامک سفارشی نیز در دورهای بالاتر پایداری و دوم بهتری دارد. یکی از نقاط ضعف فراری F355 شفت ارتباطی پیشرانه به گیربکس بود که جای خود را به قطعه جدید و تقویت شده ساخت خود اوولوتو داده است. این قطعه باعث کاهش لرزش و به حداقل رسیدن تلفات پیشرانه شده و دوام بیشتری دارد.

به لیست بلندبالای تغییرات پیشرانه باید نصب سیستم اگزوز تیتانیومی جدید با هدرز متفاوت را داد که در مجموع صدایی احساسی تولید می‌کند. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری اوولوتو ۳۵۵ هم‌اکنون ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد که نسبت به خروجی ۳۸۰ اسبی مدل اصلی بهبود ۴۰ اسب بخاری را به نمایش می‌گذارد. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی راهی چرخ‌ها می‌شود. گفته شده این گیربکس نیز ارتقا یافته تا حس تعویض دنده بهتری داشته باشد.

به منظور هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه (نسبت قدرت به وزن خودرو ۶۹ اسب بخار در تن افزایش یافته است)، سیستم تعلیق از نو طراحی شده و چرخ‌های روبرویی فاصله بیشتری از یکدیگر دارند. سیستم ترمز نیز ارتقا یافته و دست‌پرورده شرکت مشهور برمبو است. دیسک‌های کربن سرامیکی نیز در دسترس افرادی هستند که علاقه زیادی به پیست دارند. اوولوتو می‌گوید برای ۳۵۵ جدید خود رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S را ارائه می‌کند. قرار است ۵۵ دستگاه از اوولوتو ۳۵۵ تولید شود هرچند هنوز قیمت دقیق آن مشخص نیست. مالکان امکان انتخاب رنگ‌های سفارشی و تریم های گوناگون کابین را خواهند داشت. اگرچه رونمایی این خودرو با برگزاری فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۴ هم‌زمان شده اما رونمایی عمومی آن ماه آینده و در هفته خودرویی مونتری خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar