معرفی بازتولید لامبورگینی دیابلو

دوشنبه 19 تیر 02 ساعت 10:19
معرفی بازتولید لامبورگینی دیابلو

یک شرکت استارتاپ بنام اچنتریکا در اولین پروژهٔ خود سراغ لامبورگینی دیابلو رفته و ارتقاء کاملی را برای این سوپرکار ایتالیایی تدارک دیده است.

شرکت «اچنتریکا کارز» (Eccentrica Cars) واقع در کشور سن مارینو، لامبورگینی دیابلو، یکی از نمادین‌ترین سوپرکارهای دههٔ ۹۰ را به قرن بیست و یکم وارد کرده است. این استارتاپ از دیابلوی بازتولید شده با طراحی داخلی و بیرونی مدرن‌تر و پیشرانهٔ V12 قوی‌تر رونمایی کرده است. این اولین پروژهٔ اچنتریکا محسوب می‌شود و برای تکمیل آن از چندین شرکت مشهور کمک گرفته است.

یکی از این شرکت‌ها یک استودیوی طراحی در میلان بنام برومئودسیلوا است که ظاهر دیابلو را با الهام از نسخهٔ GTR بروز کرده است. در ظاهر این خودرو همه‌چیز از سپرها و کاپوت گرفته تا رکاب‌های جانبی بروز شده و تنها پانل بیرونی دست‌نخورده شیشهٔ جلو است. طراحان برای دیابلو کیت بدنه‌ای عضلانی و چراغ‌های جلوی جدیدی طراحی کرده‌اند که مخفی می‌شوند. علاوه بر این، ورودی‌های هوا با الگوی داخلی شش‌ضلعی هوا را به سمت رادیاتورها هدایت می‌کنند و کاور پیشرانه هم بازطراحی شده است.

داخل دیابلو هم مثل بیرون به روح و چیدمان اصلی وفادار مانده و درعین‌حال از ویژگی‌ها و متریال مدرن بهره‌مند شده است. یکی از اهداف این پروژه جایگزینی بسیاری از قطعات پلاستیکی دیابلوی اصلی بوده است. صندلی‌های آلکانترا، تفسیر دوبارهٔ غربیلک فرمان دیابلو و صفحه آمپر دیجیتالی به سبک دهه ۹۰ از ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند. دکمه‌های مربعی بخش عمده‌ای از پانل میانی داشبورد را اشغال کرده‌اند و روی کنسول مرکزی هم چند سوئیچ و یک دسته‌دندهٔ کلاسیک جای گرفته است.

اچنتریکا سراغ پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V12 دیابلو هم رفته و با تغییراتی در سیستم سوپاپ، خروجی آن را به ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. برای مقایسه، دیابلو در سال ۱۹۹۰ با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۷ نیوتن متر گشتاور داشت. انتقال نیروی در دیابلوی اچنتریکا هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. این شرکت همچنین با استفاده از تیتانیوم و فیبر کربن، وزن سوپرکار لامبورگینی را هم کاهش داده است اما عددی در این رابطه اعلام نشده است.

به گفتهٔ اچنتریکا، این دیابلو ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. قدرت بیشتر و وزن کمتر ترکیبی است که به ترمزهای قوی‌تری نیاز دارد و به همین دلیل اچنتریکا سیستم ترمز دیابلو را با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های بزرگ شیاردار در جلو بازطراحی کرده است. این شرکت همچنین تغییراتی هم در سیستم تعلیق ایجاد کرده که با افزایش فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها و سفت‌تر کردن شاسی، هندلینگ را بهبود خواهد داد.

از این دیابلو ۱۹ دستگاه ساخته خواهد شد و خریداران می‌توانند رنگ، تودوزی، تزئینات و دیگر ویژگی‌های آن را شخصی‌سازی کنند. به گفتهٔ اچنتریکا، هیچ دو نمونه‌ای از این خودرو دقیقاً شبیه هم نخواهند بود. بااین‌حال، این تغییرات هرگز ارزان نخواهد بود و بدون احتساب آپشن‌ها و قیمت دیابلوی معمولی، ۱.۲ میلیون یورو معادل ۱.۳ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. ساخت هر نمونه از این دیابلو بین ۱۶ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد و جواز تردد در جاده‌ها را خواهد داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar