معرفی بنز AMG GT موتور اسپرت کالکتورز

شنبه 31 شهریور 03 ساعت 11:37
معرفی بنز AMG GT موتور اسپرت کالکتورز

مرسدس AMG برای گرامیداشت موفقیت خود در مسابقات فرمول یک از نسخه سفارشی GT موتور اسپرت کالکتورز ادیشن رونمایی کرد.

این خودرو بر اساس AMG GT 63 Pro پیست محور تولید شده و پوشش بدنه آن ما را به یاد خودروهای مسابقه‌ای W14 و W15 فصل‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ فرمول یک می‌اندازد. رنگ بدنه مشکی اوبسیدین به همراه ستاره‌های مرسدس بنز که با دست رنگ‌آمیزی شده‌اند کاملاً جلب‌توجه می‌کنند. نوارهای رنگی با نام و نشان پتروناس اسپانسر تیم فرمول یک نیز تضاد جذابی را ایجاد کرده است.

از دیگر ویژگی‌های خاص مرسدس AMG GT موتور اسپرت کالکتورز ادیشن می‌توان به عناصر آبی رنگ در بدنه، خط شانه خودرو و رینگ‌های ۲۱ اینچی و کالیپرهای ترمز اشاره کرد. خودروی موردبحث همچنین از پکیج نایت AMG سود می‌برد که طرح کروم نسخه استاندارد را تغییر داده و باعث می‌شود جلوپنجره و نشان‌های مرسدس رنگ مشکی داشته باشند. سقف پانورامیک و اسپویلر عقب ثابت هم تکمیل کننده ظاهر خودرو هستند.

وقتی وارد کابین AMG GT موتور اسپرت کالکتورز شوید شاهد پوشش چرم ناپا مشکی و میکروفیبر با دوخت‌های متضاد خواهید شد. رکاب‌های در نیز رنگ پتروناس را به خود گرفته‌اند. باید دانست همه ۲۰۰ دستگاه تولیدی از GT موتور اسپرت کالکتورز ادیشن با پوشش خاص پانل درها عرضه خواهند شد. مرسدس هنوز قیمت خودروی خود را اعلام نکرده اما به احتمال زیاد قیمتی فراتر از بهای حدود ۲۴۱ هزار دلاری مدل GT 63 لانچ ادیشن خواهد داشت.

موتور اسپرت کالکتورز ادیشن دومین نسخه AMG GT با پوشش بدنه الهام گرفته از خودروهای فرمول یک است چراکه قبلاً نیز مدل پی وان ادیشن معرفی شده بود. با اینکه مرسدس هرگز سقف تولید مدل قبلی را اعلام نکرد اما گفته شد آن خودرو به تعداد بسیار محدود و برای افرادی تولید شده که هایپرکار مرسدس AMG وان را خریداری کرده‌اند. شایان ذکر است نسخه استاندارد AMG GT 63 Pro از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو استفاده می‌کند اما ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک راهی تمامی چرخ‌ها می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar