معرفی بی ام و X5M و X6M کامپتیشن جدید

پنج شنبه 4 اسفند 01 ساعت 08:53
معرفی بی ام و X5M و X6M کامپتیشن جدید

جدیدترین شاسی‌ بلندهای بی‌ ام‌ و از سری M، فقط با پیشرانه هیبرید و موتور V8 تولید خواهند شد. همچنین مدل کامپتیشین برای X5M و X6M ارائه می‌شود.

استقبال مشتریان از انواع خودروهای اسپرت بی‌ ام‌ و، دلیل خوبی برای این شرکت است تا نسخه‌های ویژه و تقویت‌شده را با قیمت‌های بی‌سابقه وارد بازار کند. اواخر سال ۲۰۲۳ تولید X5M و X6M کامپتیشن آغاز خواهد شد و تنوع امکانات قابل سفارش برای این مدل‌ها، افزایش خواهد یافت.

حدود دو هفته پیش، مدل ۲۰۲۴ از بی‌ام‌و X6 و X5 معرفی شدند. این خودروها در نسخه‌ی پایه با آستانه قیمت ۶۶ و ۶۹ هزار دلار  مجهز به پیشرانه هیبرید ۳۷۵ اسب بخار خواهند بود. اواخر تابستان آینده، X5M و X6M نیز همراه قوای محرک هیبرید تولید خواهند شد تا جدایی محصولات بی‌ام‌و از حالت بنزین‌سوز خالص، جدی‌تر شود.

برای X5M و X6M کامپتیشن، پیشرانه‌ی ۴/۴ لیتر توئین توربوشارژ در کنار موتور برقی ۱۲ اسب بخار و ۱۹۹ نیوتن‌متر ارائه می‌شود. مجموع قدرت و گشتاور این خودروها، ۶۱۷ اسب بخار با ۷۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. این ترکیب، علاوه‌بر بهبود مصرف سوخت، شتاب‌گیری بهتر هنگام نیاز راننده را فراهم خواهد کرد.

بی‌ام‌و ادعا می‌کند به لطف فناوری هیبرید و بازطراحی گیربکس و سیستم روغن‌کاری، X5M و X6M در زمان ۳/۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسند. نهایت سرعت این خودروها محدود شده به ۲۵۰ کیلومتر برساعت است اما خریداران نسخه‌های ویژه مجهز به M Driver’s Package می‌توانند نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتر برساعت هم در اختیار داشته باشند.

در نمای بیرونی X5M و X6M، سپرهای متفاوت از نسخه‌ی استاندارد با ادوات فیبرکربن و جلوپنجره‌ی تمام مشکی وجود دارد. همچنین اگزوزهای دوقلو با طراحی ویژه روی این خودروها نصب خواهد شد.  صندلی‌های مخصوص با ترکیب رنگ‌های سفارشی و انواع چرم  نیز به فهرست آپشن‌ها اضافه می‌شوند.

قیمت X5M و X6M کامپتیشن در بازار جهانی، ۱۲۳ و ۱۲۸ هزار دلار خواهد بود. با این شرایط، مدل‌های ویژه تقریبا ۲ برابر نسخه‌ پایه، هزینه‌ی خرید خواهند داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar