معرفی بی وای دی هان ۲۰۲۵

چهارشنبه 21 شهریور 03 ساعت 11:09
معرفی بی وای دی هان 2025

بی وای دی هان ۲۰۲۵ با قیمت حدود ۲۳ هزار دلار راهی بازار چین می‌شود.

چینی‌ها به‌صورت رسمی از هان ۲۰۲۵ رونمایی کرده‌اند. این خودرو در مجموع با ۹ تیپ عرضه می‌شود و قیمت نسخه‌های پلاگین هیبرید جدیدش از حدود ۲۳ هزار دلار شروع شده و به ۳۲ هزار دلار می‌رسد. برای مدل‌های برقی هان ۲۰۲۵ نیز باید حداقل ۲۵ و حداکثر ۳۳ هزار دلار پرداخت کرد. بد نیست بدانید قیمت مدل پایه هان پلاگین هیبرید ۲۰۲۵ حدود ۵۵۰ دلار نسبت به مدل قبلی کاهش یافته اما قیمت مدل‌های برقی تغییری نکرده است. هر دو مدل پلاگین هیبرید و برقی از نظر تکنولوژی و پرفورمنس بهبودهای محسوسی دارند تا به این ترتیب موقعیت بی وای دی در بازار رقابتی چین را حفظ کنند.

هان ۲۰۲۵ برقی با چندین باتری در دسترس است و توان پیمایش آن بین ۵۰۶ تا ۷۰۱ کیلومتر خواهد بود. این مدل‌های برقی از جدیدترین تکنولوژی باتری تیغه‌ای بی وای دی سود می‌برند، باتری‌هایی که ایمنی و دوام بهتری دارند. مدل‌های برقی هان همچنین به شارژر سریع مجهز شده‌اند و رانندگان می‌توانند در عرض ۳۰ دقیقه شارژ باتری را به ۸۰ درصد برسانند. همچنین هان ۲۰۲۵ برقی در عرض ۷.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بی وای دی هان ۲۰۲۵ پلاگین هیبرید از پنجمین نسل تکنولوژی DM-i این خودروساز سود می‌برد. مجموعه یاد شده از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و موتوری برقی تشکیل شده و گشتاور ترکیبی آن ۳۱۵ نیوتون متر است. این مدل تنها به ۶.۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت سدان موردبحث نیز در حالت برقی ۳.۸ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. همچنین هان پلاگین هیبرید با باک پر و باتری شارژ می‌تواند مسافت ۱۳۵۰ کیلومتری را طی کند.

از نظر طراحی، هان ۲۰۲۵ به‌روزرسانی ملایمی را تجربه کرده است. یک رنگ جدید خاکستری به مجموعه رنگ‌های در دسترس افزوده شده و هر دو مدل برقی و پلاگین هیبریدی از نمای جلوی مشترکی استفاده می‌کنند. جلوپنجره این مدل‌ها ساده‌تر شده و ظاهری مسدود در مدل‌های برقی دارد درحالی‌که پکیج اسپرت مشکی هم برای افزایش جذابیت بصری هان قابل انتخاب است. البته از نظر ابعاد تغییری وجود ندارد و طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ۴۹۷۵/۱۹۱۰/۱۴۹۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری به ۲۹۲۰ میلی‌متر می‌رسد.

چینی‌ها در بخش داخل خودرو روی بهبود راحتی و تکنولوژی هان تمرکز داشته‌اند. یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی تدارک دیده شده و دستورات صوتی و ناوبری سه‌بعدی هم وجود دارد. صندلی‌های راننده و سرنشین جلو از ماساژور ۱۰ نقطه‌ای بهره‌مند شده‌اند و نورپردازی داخلی و تنظیمات مختلف صندلی‌ها نیز وجود دارد. به لیست تجهیزات بی وای دی هان ۲۰۲۵ باید سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، سیستم دی پایلوت ۳۰۰ با لیدار، سیستم تعلیق هوشمند و… را افزود. از زمان عرضه این سدان در ۴ سال پیش تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه به دست مشتریان رسیده‌اند. با حضور رقبای سرسختی همچون شیائومی SU7 و جیلی گلکسی E8 در بازار، بی وای دی می‌خواهد با کاهش قیمت و افزایش تجهیزات هان جایگاه رقابتی سدان خود را حفظ کند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar