معرفی تویوتا رانگا کانسپت

بروزرسانی در: پنج شنبه 26 مرداد 02 ساعت 14:46
معرفی تویوتا رانگا کانسپت

تویوتا از وانت پیکاپ مفهومی رانگا در نمایشگاه خودروی اندونزی رونمایی کرد. قرار است در آینده نزدیک نسخه تولیدی رانگا مونتاژ شود.

ژاپنی‌ها رانگا را ایده‌ای برای نمایش توانایی‌های خودروهای تجاری چندمنظوره می‌دانند، محصولاتی که بر اساس نیازهای مشتریان و مالکان می‌توانند تغییر کاربری دهند. تویوتا رانگا کانسپت به شکل کافه سیار، آمبولانس و… به نمایش درآمده است تا توانایی‌های این برند در انعطاف‌پذیری پلتفرم وانت جدید خود را به رخ بکشد. تویوتا اشاره‌ای به جزئیات فنی محصول جدید خود نکرده است و همچنین خبری از ابعاد فیزیکی آن در دست نیست. البته با توجه به تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد رانگا یک محصول نسبتاً جمع‌وجور باشد و همه نسخه‌های آن دارای طراحی تک کابین هستند. ژاپنی‌ها می‌گویند نسخه تولیدی رانگا در آینده تولید خواهد شد هرچند به تاریخ دقیق عرضه آن اشاره‌ای نشده است.

تویوتا با راه‌اندازی وب‌سایتی ویژه کانسپت رانگا به برخی ویژگی‌های آن در اندونزی اشاره داشته است. این خودروساز قالبی پیش‌فرض از رانگا را طراحی کرده و هنرمندان می‌توانند آن را شخصی‌سازی کنند. تصاویری که مشاهده می‌کنید شامل نسخه‌های گوناگون این خودرو از جمله مدل دریفت و کمپر است. طراحی که برنده این مسابقه شود معادل ۶۵۰۰ دلار جایزه دریافت خواهد کرد. زمانی که نسخه تولیدی رانگا در دسترس خریداران باشد شرکت‌های تیونینگ محلی خواهند توانست آن را بر اساس نیازهای مشتریان تغییر دهند.

تویوتا حتی نمایندگانی را برای مذاکره با برخی شرکت‌های محلی در نمایشگاه خودروی اندونزی مستقر کرده است تا درباره پتانسیل‌های عرضه این خودرو و برآورده ساختن نیازهای مشتریان گفت‌وگو کنند. بنا به گفته این برند، نام رانگا از واژه “رانگو” در زبان ژاپنی که به “قهرمان” اشاره دارد و ویژگی‌های قوی و خشن بودن را تداعی می‌کند گرفته شده است. همان‌طور که می‌دانید تویوتا در بازار آمریکا محصولی نزدیک به رانگا را عرضه نمی‌کند اما ظاهراً ژاپنی‌ها به دنبال تولید یک وانت شکل گرفته بر اساس کرولا برای آمریکا هستند. البته چنین خودرویی هنوز چراغ سبز تولید را دریافت نکرده است و تا سال ۲۰۲۷ نیز راهی خط تولید نخواهد شد. این خودرو در صورت تولید باید به مصاف محصولاتی همچون فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز برود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar