معرفی رم رمپیج

جمعه 2 تیر 02 ساعت 09:38
معرفی رم رمپیج

رم پیکاپ کامپکتی بنام رمپیج را بر اساس پلت‌فرم یونی‌بادی جیپ کامپس برای بازار آمریکای جنوبی معرفی کرده است که احتمال عرضهٔ آن در آمریکای شمالی هم وجود دارد.

رم پیکاپ کاملاً جدید رمپیج را رونمایی کرده است. این اولین محصول رم محسوب می‌شود که به‌طور کامل در آمریکایی لاتین طراحی شده و توسعه پیدا کرده است. رمپیج در تیپ‌های لارامی، ربل و R/T با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در برزیل و آرژانتین عرضه خواهد شد. این شرکت حرفی از عرضهٔ پیکاپ کامپکت خود در بازارهای خارج از دو کشور مذکور نزده است اما طبق شایعات، رمپیج تا پیش از پایان سال جاری در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد.

این پیکاپ بر اساس پلت‌فرم یونی‌بادی Small Wide ساخته شده که در جیپ کامپس و همین‌طور دوقلوهای آلفارومئو توناله و دوج هورنت هم به کار رفته و بنابراین مثل فورد ماوریک فاقد شاسی مستقل است. رمپیج ۵,۰۲۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۸۶ میلی‌متر عرض و ۱,۷۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۹۹۴ میلی‌متر است. این یعنی پیکاپ کامپکت رم ۴۴ میلی‌متر از ماوریک کوتاه‌تر است.

هرچند این خودرو در آمریکای جنوبی طراحی شده اما زیر نظر طراحان آمریکای شمالی شکل گرفته است تا ظاهری مناسب یک رم داشته باشد. به‌طورکلی، این پیکاپ کامپکت به لطف جلوپنجرهٔ بزرگ، چراغ‌های باریک افقی، گلگیرهای عضلانی و تناسبات آفرودی، علیرغم اندازهٔ کوچک‌تر، ظاهر باابهتی دارد. یکی از ویژگی‌های طراحی جالب رمپیج نیز گرافیک پرچم ایالات‌متحده در چراغ‌های عقب است. همچنین تیپ لوکس لارامی با تریم‌های کرومی، تیپ اسپرت R/T با تریم‌های مشکی براق و تیپ آفرودی ربل با سپرها و روکش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ و جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد از هم متمایز شده‌اند.

اتاق بار رمپیج ۹۸۰ لیتر ظرفیت دارد و در نسخهٔ بنزینی می‌تواند تا ۷۵۰ کیلوگرم را حمل کند درحالی‌که در نسخهٔ دیزلی این رقم به ۱۰۱۵ کیلوگرم می‌رسد. در داخل خودرو طرح کلی داشبورد شبیه جیپ کامپس به نظر می‌رسد. در اینجا شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۳ اینچی به همراه صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هستیم. کنترل‌های مجزای سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم و مجموعاً شش پورت USB هم از دیگر ویژگی‌های داخلی رمپیج هستند. در بخش ایمنی هم هفت ایربگ و تعداد زیادی سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی ارائه می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، رمپیج با دو پیشرانه عرضه می‌شود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. موتور بنزینی همان نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که از رانگلر گرفته شده و ۲۹۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پیشرانهٔ بعدی هم ۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

اسپرت‌ترین نسخهٔ این پیکاپ یعنی R/T با پیشرانهٔ بنزینی ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. در تیپ‌های لارامی و ربل اما شتاب صفرتاصد با همین موتور ۷.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نسخهٔ دیزلی هم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. رمپیج در کارخانهٔ استلانتیس در برزیل تولید می‌شود و با قیمتی از ۲۴۰ هزار رئال معادل ۵۰ هزار دلار تا ۲۷۰ هزار رئال معادل ۵۶,۳۰۰ دلار در این کشور عرضه خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar