معرفی رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵

بروزرسانی در: چهارشنبه 17 آبان 02 ساعت 12:54
معرفی رم 1500 مدل 2025

فیس‌ لیفت رم ۱۵۰۰ با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو، تیپ لوکس جدید تنگستن، نسخهٔ الکتریکی ژنراتوری رم‌شارژر و مدل آفرودی جدید RHO بجای TRX به بازار خواهند آمد.

رم نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ ۱۵۰۰ را برای مدل ۲۰۲۵ با پیشرانه جدید، طراحی بروز شده و کابین پیشرفته‌تر معرفی کرده است. در این پیکاپ جدید پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی حذف شده و جای آن را موتور جدید ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین گرفته است که در دو سطح قدرت ارائه می‌شود. این پیشرانه از بلوک آلومینیومی، میل‌لنگ فولادی و شاتون‌های فولادی فورج‌کاری شده بهره می‌برد. نسخهٔ استاندارد این پیشرانه ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ قوی‌تر به ۵۴۰ اسب بخار و ۷۰۵ نیوتن متر می‌رسند.

پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی پنتااستار همچنان ارائه می‌شود و انتقال نیروی هر سه پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. رم ۱۵۰۰ جدید در نمونهٔ مجهز به نسخهٔ قوی‌تر پیشرانهٔ هوریکین، در عقب از اکسل جدید گشتاور بالا بهره می‌برد. این پیکاپ به‌صورت دیفرانسیل عقب یا و دیفرانسیل قابل خریداری است و دیفرانسیل لغزش محدود و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. حداکثر ظرفیت یدک کشی این پیکاپ به ۵۲۵۰ کیلوگرم و حداکثر ظرفیت بار آن ۱۰۵۰ کیلوگرم خواهد بود.

رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ در بیرون تغییراتی جزئی را تجربه کرده که صرفاً در جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های عقب جدید خلاصه می‌شود. در داخل نیز رم تکنولوژی‌ها و کیفیت متریال را افزایش داده است. حالا علاوه بر صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴.۵ اینچی مرکزی، یک صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی هم برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. هدآپ دیسپلی، شارژر بی‌سیم دوتایی و آینهٔ دید عقب دیجیتالی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ جدید هستند.

تیپ لوکس تنگستن

رم به خانوادهٔ پیکاپ فول سایز خود تیپ جدیدی بنام تنگستن را اضافه کرده است. این تیپ لوکسی است که در صدر خانوادهٔ رم قرار می‌گیرد و پاسخی به جی‌ام‌سی سی‌یرا دنالی و فورد F150 لیمیتد خواهد بود. تیپ تنگستن در داخل از ویژگی‌هایی مثل تودوزی چرمی، پلاکی فلزی روی کنسول میانی با نام تیپ و شماره وین خودرو، گرم‌کن، تهویه، ماساژور، حافظه و تنظیم برقی ۲۴ جهتهٔ صندلی‌های جلو، پشت‌سری‌های قابل تنظیم برقی و سیستم صوتی Klipsch Reference با ۲۳ بلندگو و ساب‌ووفر ۱۲ اینچی بهره می‌برد. این تیپ برای نسخهٔ تمام الکتریکی پیکاپ رم REV هم ارائه می‌شود.

 

نسخهٔ الکتریکی جدید رم‌ شارژر با ژنراتور بنزینی

دیگر رم REV تنها عضو الکتریکی خانوادهٔ پیکاپ‌های این برند نخواهد بود زیرا رم حالا مدل جدیدی بنام رم‌شارژر را معرفی کرده است. البته این یک نسخهٔ تمام الکتریکی نیست زیرا از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها و افزایش برد استفاده می‌کند. بااین‌حال، این پیشرانه هیچ اتصالی به چرخ‌ها ندارد و صرفاً باطری‌های ۹۵ کیلووات ساعتی را شارژ می‌کند. به گفتهٔ رم، برد این نسخه با شارژ کامل باطری و باک ۱۰۰ لیتری پر بنزین، به ۱۱۱۰ کیلومتر خواهد رسید. برد تمام الکتریکی رم‌شارژر هم حدود ۲۳۵ کیلومتر خواهد بود.

این پیکاپ به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی با ۳۳۵ اسب بخار قدرت در جلو و دیگری با ۳۱۹ اسب بخار قدرت در عقب قرار دارد. مجموع خروجی این سیستم ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۳۴ نیوتن متر گشتاور است که پیکاپ را ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. ظرفیت یدک کشی رم‌شارژر ۶۳۵۰ کیلوگرم و ظرفیت بار آن ۱۱۹۰ کیلوگرم خواهد بود. در این مدل راننده می‌تواند از پیشرانهٔ بنزینی و انرژی باطری به‌طور هم‌زمان برای ارائهٔ حداکثر توان استفاده کند.

باطری‌های رم‌شارژر بین ریل‌های شاسی در زیر کف پیکاپ قرار دارند و به لطف قابلیت شارژ سریع ۱۴۵ کیلوواتی، با ۱۰ دقیقه شارژ ۸۰ کیلومتر به برد اضافه می‌شود. ظاهر این مدل الکتریکی ژنراتوری ترکیبی از رم بنزینی و رم تمام الکتریکی REV است. در جلوی پیکاپ شاهد جلوپنجرهٔ متمایز و لوگوی جدید رم هستیم درحالی‌که در عقب از چراغ‌های نسخهٔ الکتریکی استفاده شده است.

جایگزینی TRX با مدل جدید RHO

رم چندی پیش با معرفی TRX فاینال ادیشن، خبر از کنار گذاشتن این پیکاپ سوپرشارژ قدرتمند داد و حالا جایگزینی بنام RHO را برای آن معرفی کرده است. این مدل به نسخهٔ ۵۴۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هوریکین مجهز است که هرچند به‌اندازهٔ موتور ۷۰۲ اسب بخاری TRX قدرت ندارد اما RHO باید به همان اندازه توانمند باشد. این نسخه در خانوادهٔ رم بالاتر از مدل آفرودی ربل قرار خواهد گرفت. رم فعلاً جزئیات بیشتری در مورد RHO اعلام نکرده است.

تولید رم ۱۵۰۰ جدید در سه‌ماههٔ اول سال آینده آغاز می‌شود اما نسخهٔ RHO در سه‌ماههٔ سوم و رم‌شارژر در سه‌ماههٔ چهارم روی خط تولید خواهند رفت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar