رولزرویس کالینان Linea D’Arabo منصوری

یکشنبه 12 فروردین 03 ساعت 15:38
رولزرویس کالینان Linea D’Arabo منصوری

منصوری یک‌بار دیگر با معرفی جدیدترین پروژه خود که رولزرویس کالینان Linea D’Arabo نام دارد خبرساز شده است.

این تیونر مشهور به دلیل تیونینگ سوپرکارها و ابر خودروهایی گران‌قیمت شناخته شده هرچند برخی از این پروژه‌ها واقعاً جنجالی و دو قطبی ظاهر شده‌اند. البته در سال‌های اخیر تیون های ملایم‌تری را نیز دیده‌ایم و شاید این رولزرویس کالینان که با نام Linea D’Arabo شناخته می‌شود جزو احساس‌برانگیزترین آن‌ها باشد.

رولزرویس کالینان موردبحث بر اساس برنامه Atelier منصوری تولید شده است. در این برنامه خودروهایی با مشخصات مدنظر کوروش منصوری مؤسس شرکت جهت نمایش در شوروم های منصوری در سراسر دنیا توسعه می‌یابند. اولین مدل از این برنامه یک دستگاه کالینان Linea D’Oro بود که چندی پیش رونمایی شد و خودروی موردبحث ما دومین محصول برنامه موردبحث به شمار می‌رود. همانند خودروی اول، کالینان Linea D’Arabo در شوروم دوبی منصوری به نمایش درآمده است.

از نظر طراحی ظاهری تفاوت جزئی بین دو خودرو وجود دارد هرچند در خودروی جدیدتر از تریم های مسی بجای عناصر طلایی رنگ مدل اول استفاده شده است. این رنگ در بخش‌هایی همچون رینگ‌های ۲۴ اینچی فورج کاری شده، جلوپنجره، تریم اطراف پنجره‌ها و درها، دستگیره‌ها و نشان مشهور روی کاپوت رولزرویس بکار رفته‌اند. همچنین چندین قطعه فیبر کربنی با رنگ مسی و نوشته‌های عربی نیز در بدنه دیده می‌شود که شاخص‌ترین آن‌ها کاپوت کالینان خواهد بود.

اما به نظر ما کابین خودرو خاص‌تر از بدنه آن است چراکه منصوری از پوشش جدید چرم مشکی با عناصر مسی‌ رنگ و نوشته‌های عربی روی بالشتک‌های جانبی آن‌ها سود برده است. بخش اعظم داشبورد نیز دارای همان طرح مسی کربنی روی کاپوت است و همین موضوع درباره غربیلک فرمان، پوشش سقف و کنسول مرکزی صدق می‌کند. علاوه بر این بخش‌هایی همچون دستگیره درها، پوشش بلندگوها، دکمه‌ها و سوئیچ‌های داخل کابین نیز به رنگ مسی درآمده‌اند. در پانل درها نیز یک سیستم نورپردازی جدید بکار رفته است.

منصوری برای رولزرویس کالینان Linea D’Arabo خود از سیستم مدیریت پیشرانه جدید و سایلنسر عقب ارتقا یافته استفاده کرده تا به این ترتیب پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربوی خودرو ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. شایان ذکر است قدرت و گشتاور نسخه استاندارد کالینان به ۵۷۱ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر می‌رسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar