معرفی رنو کاردیان

دوشنبه 8 آبان 02 ساعت 08:55
معرفی رنو کاردیان

رنو کاردیان، مشابه پروژه‌ی L90 تلاش می‌کند تا خودرویی پرفروش برای آسیا، امریکای جنوبی و افریقا باشد.

مهندسان رنو برای طراحی و تولید کاردیان، چند سال زمان صرف کرده‌اند تا محصولی قابل قبول با قیمت رقابتی وارد بازار جهانی کنند. این کراس‌اور در بسیاری از کشورهای دنیا، کوچک‌ترین شاسی‌بلند رنو خواهد بود.

ساخت خودروی ارزان‌قیمت، با امکانات مناسب و ایمنی بالا، ساده نیست؛ اما برندهای فرانسوی، شامل پژو، سیتروئن و رنو سابقه‌ای درخشان در تولید این نوع محصولات دارند. پژو ۴۰۴، ۲۰۶ و ۴۰۵، سیتروئن ۲CV دایان (ژیان)، رنو ۵ و لوگان (L90) نمونه‌ای از خودروهای پرفروش برندهای فرانسوی برای بازار جهانی هستند.

رنو کاردیان با تمرکز بر بازار امریکای جنوبی ساخته شده است و ابتدا در برزیل تولید می‌شود. صادرات این خودرو به افریقا، طی سال‌های بعد انجام خواهد شد. رنو هندوستان، هم‌اکنون کیگر (Kiger)  را به عنوان شاسی‌بلند کوچک تولید می‌کند و احتمالا کاردیان را با قیمت و تجهیزات بالاتر، وارد خط تولید خواهد کرد. در افریقا، مونتاژ کاردیان توسط کارخانه مراکش، برنامه‌ریزی شده است. عرضه‌ی این خودرو توسط کارخانه‌های رنو در ترکیه نیز محتمل است.

کاردیان با طول بدنه‌ی، ۴/۱۲ متر، حدود ۴۰ سانتی‌متر بزرگ‌تر از کویید خواهد بود. فرم چراغ‌های اصلی و جلوپنجره، نمای اسپرت برای کاردیان فراهم می‌کنند و ادوات پلاستیکی سپر نیز، به شکلی طراحی شده‌اند که حس یک خودروی ارزان‌قیمت را تداعی نکنند. رینگ‌های آلومینیوم ۱۷ اینچ، چراغ عقب LED، ریل رباربند و حجم‌دهی برجسته‌ی بدنه در نقاط مختلف، نکات مثبت رنو کاردیان هستند؛ هرچند که سپر عقب و رکاب‌ها، تماما از پلاستیک ساخته شدند. این خودرو از نمای عقب، شباهت بسیار زیادی به کیگر دارد.

در کابین، نمایشگر لمسی ۸ اینچ دیده می‌شود. برای نسخه‌های سفارشی، پنل پشت فرمان دیجیتال و تزئینات چرم داشبورد ارایه می‌شود. بسیاری از ادوات داخل کابین پلاستیک هستند اما طراحی دسته دنده، کلیدها و مواد نرم تودری، حس بسیار خوبی به شاسی بلند اقتصادی رنو می‌دهند. فضای کابین برای ۴ سرنشین بلند قد مناسب است و ۴۱۰ لیتر برای حمل بار داخل صندوق عقب، وجود دارد.

فهرست امکانات قابل سفارش برای کاردیان، تنوع بسیار خوبی دارد. کروز کنترل هوشمند با ترمزگیری خودکار در ترافیک، کیسه هوای پرده‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار نقطه کور، استارت/ استاپ سیلندرها هنگام توقف و پدال تعویض دنده (شیفتر) پشت فرمان، تجهیزات خاص رنو کاردیان هستند.

پیشرانه سه سیلندر یک لیتر توربوشارژ برای کاردیان، ۱۲۵ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دبل کلاچ DW23 تولید خواهد شد. زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت هنوز مشخص نیست اما براساس اطلاعات موجود، کاردیان می‌تواند به نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت برسد. رنو کیگر مونتاژ هند از موتور یک لیتر توربو همراه گیربکس CVT، قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر می‌گیرد.

حدود قیمت رنو کاردیان به‌زودی اعلام می‌شود. این محصول، اوایل سال ۲۰۲۴ تولید انبوه خواهد شد.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar