معرفی ریمک نورا R

شنبه 27 مرداد 03 ساعت 12:23
معرفی ریمک نورا R

این ابرخودروی تمام برقی ریمک نورا R تنها درعرض ۸.۶۶ ثانیه از مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور خواهد کرد!

ریمک نورا یک ابرخودروی برقی است که با تکیه‌بر موتورهای برقی خود توان تولید بیش از ۱,۹۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. با این وجود سازنده این ابرخودرو باور داشته که می‌تواند قدرت بیشتری را در بدنه آن جای دهد؛ بنابراین دست به‎‌کار شده و حاصل تلاشش را به بهانه هفته خودرویی مونتری رونمایی کرده است. این خودروی تازه نورا R نام دارد و از ۲,۱۰۷ اسب بخار قدرت سود می‌برد. ریمک در تولید جدیدترین محصول خود سنگ تمام گذاشته و مدعی است که نورا R که در مقایسه با برادر گران‌قیمت خود سبک‌تر، کوتاه‌تر و اسپرت‌تر شده، می‌تواند تا رسیدن به سرعت ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت هم شتاب‌گیری کند.

ریمک نورا R با فلسفه‌ای متفاوت تولید شده است و نماینده این شرکت در کلاس ابرخودروهای سبک‌وزن و متمرکز به شمار می‌رود. این خودرو که بر پایه نورا عادی (که هیچ‌ بخش عادی ندارد) توسعه یافته است، نیروی خود را از یک بسته باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند. سازنده مدعی است که نورا R به‌لطف افزایش قدرت، وزن کمتر و بهبودهای آیرودینامیکی، درعرض ۱.۷۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۳۸ ثانیه زمان نیاز دارد که رقمی خارق‌العاده محسوب می‎‌شود.

ریمک برای اینکه طرفدارانش را در بهت کامل فرو ببرد، اعلام کرده که نورا R مسافت ۴۰۰ متر را درعرض ۸.۲۳ ثانیه طی می‌کند و تنها ۰.۴۳ ثانیه بعدتر از مرز سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور خواهد کرد. هر چه باشد، نورا R پس از کونیگ‌زگ جمرا، دومین ابرخودروی مجهز به بیش از ۲,۰۰۰ اسب بخار قدرت محسوب می‌شود.

ریمک از تولید نورا درس گرفته و نسخه بهبودیافته آن را با بهبودهای آیرودینامیکی و قطعات تازه مانند پکیج ارتقای فرمان‌پذیری معرفی کرده است که شامل بال بزرگ عقب، دیفیوزر عقب و اسپلیتر جلو می‌شود. سازنده تایرهای میشلین کاپ ۲s و ترمزهای کربن‌سرامیکی مجهز به لایه ماتریس سیلیکون را برای نورا R انتخاب کرده است تا خیال خریداران را از بابت چسبندگی و توقف مطمئن راحت کند. ریمک دوباره از سیستم مبدل گشتاور هر چهار چرخ استفاده کرده است تا از چسبندگی مکانیکی و آیرودینامیکی خودرو حداکثر استفاده را بکند. سیستم فرمان هم برای پاسخگویی بهتر و دقیق‌تر به ورودی‌های راننده بهبود یافته است.

تمامی دگرگونی‌های تازه ریمک باعث شده که نورا R در پیست آزمایشی ناردو، ۳ ثانیه سریع‌تر از برادر خود عمل کند. با توجه به عملکرد این ابرخوردو در پیست یادشده می‌توان انتظار داشت که ریمک مرز ۷ دقیقه را در پیست نوربرگرینگ هم بشکند و رکوردداران پیست‌های متفاوت را به چالش بکشد. نظر شما درباره ریمک نورا R چیست؟ از دید شما مسابقه قدرت ابرخودروهای جاده‌ای تا کجا پیش خواهد رفت؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar