معرفی ریویان R2 و R3 و R3X

جمعه 18 اسفند 02 ساعت 11:54
معرفی ریویان R2 و R3 و R3X

جدیدترین محصولات ریویان، در کلاس شاسی‌بلندهای آفرود با ابعاد کوچک، بسیار جذاب و کاربردی به نظر می‌رسند. این خودروها با عملکرد فنی متفاوت و قیمت متنوع، عرضه خواهند شد.

برخلاف بسیاری دیگر خودروسازان مشهور جهان، مدل‌های مختلف ریویان با نسبت عکس اعداد و اندازه معرفی شده‌اند. به این ترتیب، R2 کوچک‌تر از R1S خواهد بود و R3 کوچک‌ترین محصول شرکت سازنده محسوب می‌شود.

آنچه محصولات ریویان را متفاوت از تسلا نشان می‌دهد، توانایی عالی در رانندگی خارج جاده و سیستم چهار چرخ محرک است. غالب شرکت‌های تازه تاسیس در صنعت خودروهای برقی، مثل لوسید و فیسکر، هم‌اکنون با مشکلات مالی و زیان انباشه مواجه هستند اما ریویان با شناخت بسیار خوب از بازار امریکا، مسیر پیشرفت را ادامه می‌دهد.

ریویان R2 با آستانه قیمت ۴۵ هزار دلار، ابعاد یک شاسی بلند اندازه متوسط خانوادگی را تامین می‌کند. این خودرو، سه مدل با یک و دو و سه موتور خواهد داشت که طبیعتا نسخه‌ی ارزان‌تر، تک دیفرانسیل عقب خواهد بود؛ اما دو نمونه‌ی دیگر، چهار چرخ محرک هستند. این خودرو با طول۴۷۱۵  و عرض ۲۱۱۵ و ارتفاع ۱,۷۰۰  میلی‌متر همراه فاصله محوری ۲,۹۳۵  میلی‌متر تولید می‌شود. فاصله از زمین، ۲۵۰ میلی‌متر، شیب صعودی ۲۷ درجه و سراشیبی ۲۵ درجه برای R2 وجود دارد.

توان پیمایش ۴۸۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ تا ۳/۵ ثانیه برای نسخه‌ی پایه از ریویان R2 ادعا شده است که قطعا برای خودروی برقی با قیمت ۴۵ هزار دلار، جذاب خواهد بود. مدل سه موتوره می‌تواند در زمان کمتر از ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

   قیمت پایه   توان پیمایش (کیلومتر) زمان صفر تا صد کیلومتر برساعت (ثانیه)
ریویان R2 $۴۵,۰۰۰ ۴۸۰ ۳.۰ – ۳.۵
فورد موستانگ مک ای $۳۹,۸۹۵ ۵۰۰ ۳.۵
  هیوندای آیونیک ۵ $۴۱,۸۰۰ ۵۰۰ ۵.۰
کیا  EV6 $۴۲,۶۰۰ ۵۰۰ ۳.۴
  تسلا مدل Y $۴۳,۹۹۰ ۵۲۰ ۳.۵

در جدول فوق، مقایسه اجمالی ریویان R2 با رقبای امریکایی و کره‌ای دیده می‌شود. به این شکل، برتری خودروی جدید روی کاغذ، مشهود است. تولید انبوه R2حدود ۱/۵ تا ۲ سال، آینده آغاز خواهد شد و تا آن زمان، قیمت قطعی با عملکرد فنی در شرایط واقعی، مشخص نیست.

دیگر محصول جالب ریویان، R3 نام دارد. سبک طراحی این خودرو به گونه‌ای است که چرخ‌های بزرگ، فاصله مناسب از زمین و قابلیت رانندگی خارج جاده را با ابعاد کوچک فراهم می‌کند. اطلاعات فنی از ریویان R3 منتشر نشده و صرفا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ تا ۴ ثانیه، همراه فاصله محوری ۲,۷۹۹   میلی‌مترمشخص شده است

نسخه‌ی ویژه‌ از R3 به نام R3X، می‌تواند در زمان زیر ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر فراهم کند. نسبت به مدل استاندارد R3، چرخ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های پهن‌تر برای R3X ارایه خواهد شد تا برای رانندگی خارج جاده، بهبود یابد. همچنین تزئینات چرم صندلی و داشبورد، همراه امکانات لوکس، مخصوص R3X خواهد بود

اطلاعات بیشتر از تجهیزات و توانایی فنی انواع ریویان R2 و R3 و R3X طی روزهای آینده اعلام می‌شود و این مطلب، به‌روزرسانی خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar