شاسی بلند پنین فارینا روی پلت فرم ریویان R1S ساخته می‌شود

دوشنبه 19 آذر 97 ساعت 17:18
شاسی بلند پنین فارینا روی پلت فرم ریویان R1S ساخته می‌شود

شرکت آمریکایی ریویان با رونمایی از دو مدل تراک و شاسی بلندهای پرفورمنس خود در نمایشگاه خودروی لس آنجلس توجه همه دنیا را به خود جلب کرد. اکنون خبری منتشر شده که این شرکت به زودی می‌خواهد با پنین فارینا همکاری کند، ترکیبی که سال‌هاست در صنعت خودرو وجود داشته و همیشه هم نتیجه فوق العاده بوده است. البته نباید انتظار داشته باشید که دو مدل R1S یا R1T به زودی صاحب یک طراحی ایتالیایی شوند. به جای آن، به زودی قرار است پلت فرم اسکیت برد این شرکت برای طراحی و ساخت یک شاسی بلند پنین فارینا استفاده گردد.

این شرکت ایتالیایی از دهه ۳۰ میلادی به کار طراحی خودروهایی فوق العاده زیبا برای شرکت‌های مختلف مشغول بوده است. اکنون، بالاخره زمان آن فرا رسیده تا پنین فارینا خود دست به کار شود. در تصمیم مبنی بر تمرکز روی نقاط قوت خود، پنین فارینا تصمیم گرفته تا از ابتدا کار خود را روی طراحی پیشرانه و پلت فرم شروع نکند. برای این کار، آن‌ها دست به دامن شرکت‌های دیگر شده‌اند. ولی به جای همکاری با شرکت‌های خودروساز قدیمی که سال‌ها سابقه همکاری با آن‌ها را داشته، پنین فارینا همکاری مشترک با شرکت‌های تازه تأسیس که تخصص خوبی در زمینه پیشرانه‌های های پرفورمنس الکتریکی را دارند انتخاب کرده است.

نخستین پروژه آن‌ها که متعلق به ابرخودروی پنین فارینا PF0 است، روی پلت فرم شرکت ریماک ساخته خواهد شد. طبق گزارش اتوکار، مدل بعدی این شرکت یک شاسی بلند به نام PF1 است. شرکت گفته این خودرو را روی پلت فرم اسکیت برد شرکت ریویان خواهد ساخت. البته باید اشاره کنیم که شرکت ریویان در غرفه خود در نمایشگاه خودروی لس آنجلس نمونه‌ای از این پلت فرم را در معرض نمایش عموم قرار داده بود. شاید با این کار ریویان می‌خواسته اشاره کند که این پلت فرم محصولی جداست و شرکت‌ها می‌توانند آن را خریداری کنند.

ریویان در پاسخ به این خبر گفته: «در حالی که هم اکنون با شرکت‌های خودروساز مختلفی در این زمینه مذاکره می‌کنیم، هنوز هیچ قراردادی به صورت رسمی امضا نشده است.»

اگر این همکاری عملی شود، می‌توانیم انتظار یک شاسی بلند الکتریکی بسیار زیبا که صفر تا صدی زیر ۳ ثانیه دارد را داشته باشیم. اتوکار می‌گوید، مانند محصولات برند ریویان، PF1 هم با سه پک باتری مختلف فروخته خواهد شد. بزرگ‌ترین پک باتری ظرفیت پیمایشی برابر با ۶۴۰ کیلومتر را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. گرچه این خودرو چهار موتور الکتریکی دارد که روی هر یک از چرخ‌ها نصب شده‌اند و از قابلیت دو دیفرانسیل برخوردار است، ولی حدس می‌زنیم این مدل قابلیت‌های آفرود زیادی نداشته باشد. پنین فارینا PF1 با قیمت نسبتاً گران خود قطعاً مشتریان پولدار بازار را هدف قرار خواهد داد.

منبع ترجمه: Inside evs

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar