معرفی زنوو TSR-GT

بروزرسانی در: یکشنبه 6 آذر 01 ساعت 14:14
معرفی زنوو TSR-GT

شرکت دانمارکی زنوو نسخهٔ جدیدی از سوپرکارهای سری TS خود را با نام TSR-GT معرفی کرده که سریع‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود.

البته سریع‌ترین بودن به معنای توانایی ثبت بهترین لپ تایم در پیست‌ها نیست بلکه به حداکثر سرعت اشاره دارد. درحالی‌که مدل TSR-S به بال عقب غیرمعمول و بزرگی برای ایجاد چسبندگی بالا در پیچ‌ها مجهز است تا در پیست‌ها سریع‌تر دور بزند، تمرکز TSR-GT روی مسیر مستقیم است و سقف سرعتی در حد مک‌لارن اسپیدتیل خواهد داشت.

در TSR-GR به لطف افزایش قدرت و ضریب درایو نهایی بلندتر، حداکثر سرعت به ۴۲۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است. این در حالی است که سقف سرعت TSR-S تنها ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. در این نسخهٔ جدید، پیشرانهٔ ۵.۸ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت زنوو به منیفولد هوا و دود ارتقاءیافته‌ای مجهز شده و همچنین می‌تواند با سوخت اتانولی E85 یا بنزین معمولی کار کند. درنتیجه، قدرت موتور از ۱۱۷۷ اسب بخار به ۱۳۶۰ اسب بخار رسیده است. علاوه بر این، مهندسان زنوو روی کاهش ضریب درگ هم تمرکز کرده‌اند و به همین دلیل، اسپویلر فعال TSR-S جای خود را به یک بال کوچک ثابت داده و رینگ‌ها نیز به کاورهای آئرودینامیکی مجهز شده‌اند.

سوپرکار جدید زنوو همچنین در داخل نیز از فضای بسیار راحت‌تر و لوکس‌تری نسبت به کابین نسخهٔ وحشی S که تماماً با فیبر کربن و آلکانترا پوشیده شده بهره می‌برد تا با حروف GT (گرند تورر) در نام خود مطابقت داشته باشد. در اینجا به‌طور گسترده‌ای از چرم واقعی استفاده شده است. زنوو هنوز قیمت TSR-GT را اعلام نکرده اما گفته شده از این نسخه تنها سه دستگاه ساخته می‌شود که ظاهراً همهٔ آن‌ها فروخته شده‌اند. هرچند زنوو از سال ۲۰۱۶ تاکنون تعداد بسیار کمی سوپرکار تولید کرده است اما قصد دارد در سال ۲۰۲۳ یک سوپرکار هیبریدی کاملاً جدید با پیشرانهٔ V12 معرفی کند و فعالیت خود را گسترش دهد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar