معرفی شاسی‌ بلند آفرودی بایک BJ60

دوشنبه 7 آذر 01 ساعت 09:00
معرفی شاسی‌ بلند آفرودی بایک BJ60

شرکت بایک بالاخره شاسی بلند BJ60 را به بازار چین عرضه کرد. بایک BJ60 به پیشرانه‌ای با قدرت ۲۶۷ اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. قیمت این شاسی بلند در بازار چین ۳۳۵۰۰ دلار است که آن را به رقیبی برای هیوندای توسان در بازارهای جهانی تبدیل می‌کند.

تا پیش از عرضه بایک BJ60 به بازار، بسیاری انتظار داشتند این خودرو رقیبی برای گریت وال تانک ۵۰۰ باشد. با این حال به نظر می‌رسد بایک BJ60 بیشتر برای رقابت با هاوال H9 مناسب است.

از نظر طراحی ظاهری، می‌توان گفت که بایک BJ60 یک شاسی بلند آفرودی است. این خودرو تمامی المان‌های لازم برای دریافت این صفت را دارد: ارتفاع آن از سطح زمین زیاد است، رینگ‌ و لاستیک‌های بزرگ برای آن در نظر گرفته شده‌اند و لاستیک زاپاس نیز روی درب پنجم نصب شده است. به عبارت دیگر طراحان بایک نیم نگاهی به نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر برای خلق BJ60 داشته‌اند.

ابعاد و اندازه بایک BJ60 به ترتیب عبارتند از: ۵۰۴۰/۱۹۵۵/۱۹۲۵ میلیمتر. فاصله بین دو محور این شاسی بلند نیز ۲۸۲۰ میلیمتر عنوان شده است. بایک BJ60 از نظر ابعاد و اندازه در قامت مشابه تویوتا پرادو یا هاوال H9 قرار می‌گیرد. این خودرو به همراه رینگ‌های ۲۰ اینچی و تایرهای همه جا رو عرضه می‌شود. زاویه ورود ۳۰ و خروج ۲۴ درجه بایک BJ60 را در آفرود توانا می‌کنند، با این حال بازوهای تعلیق عقب این شاسی بلند بیش از حد پایین نصب شده‌اند. در نتیجه ممکن است سواری خارج جاده با بایک BJ60 به این خودرو آسیب بزند.

برای تامین نیروی بایک BJ60 از پیشرانه توربوشارژر دو لیتری به همراه سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی استفاده شده است. مجموع راندمان این پیشرانه ۲۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به همراه سیستم چهار چرخ محرک پاره وقت وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. این خودرو در قالب پنج تریم به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بین ۳۳۵۰۰ الی ۳۹۹۵۰ دلار متغیر است.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar