معرفی بایک BJ60e

شنبه 11 آذر 02 ساعت 10:09
معرفی بایک BJ60e

شاسی‌ بلند بجینگ BJ60 از سال ۲۰۲۲ روانه بازار شده و به‌ زودی مدل هیبریدی آن نیز با نام BJ60e در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. نسخه هیبریدی نه‌ تنها از لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی، بلکه از جنبه ظاهری نیز تفاوت‌های قابل‌ توجهی با نسخه معمولی دارد.

بایک بجینگ BJ60e دارای ۵۰۴۰ میلی‌متر طول، ۱۹۵۵ میلی‌متر عرض و ۱۹۲۵ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۲۸۲۰ میلی‌متر می‌رسد. در مقایسه با مدل اصلی، سپر جلوی خودرو از نو طراحی شده و شامل چراغ‌های مه‌شکن عمودی می‌شود. گرافیک چراغ‌های اصلی نیز تغییر یافته و جلوپنجره به چراغ‌های LED مجهز شده است. عقب ماشین نیز دستخوش تغییراتی شده و با سپر و چراغ‌های جدید، جلوه متفاوتی را به نمایش می‌گذارد.

اطلاعاتی در مورد کابین و فضای داخل آن در دسترس نیست. ولی طبق گزارش‌های مختلف، نسخه هیبریدی BJ60 در دو مدل ۵ نفره و ۷ نفره عرضه می‌شود.

معرفی بایک BJ60e

پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو از نوع سری-هیبرید است، یعنی موتور احتراقی تنها به عنوان مولد جهت شارژ باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشخصات پیشرانه هنوز به طور دقیق اعلام نشده، ولی ظاهرا بخش بنزینی آن وابسته به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با کد A156T2H است که ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر سرعت ماشین در صورت بهره‌گیری از قوای الکتریکی به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ظرفیت باتری و برد پیمایشی خودرو هنوز مشخص نیست.

نسخه معمولی شاسی‌بلند BJ60 در حال حاضر با پیشرانه هیبریدی خفیف و موتور دیزلی عرضه می‌شود. پیشرانه هیبریدی خفیف قادر به تولید ۲۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور بوده و به‌واسطه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، هر چهار چرخ ماشین را به حرکت می‌اندازد. پیشرانه دیزلی ۲ لیتری نیز ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است.

بد نیست بدانید خودروهای بایک در روسیه در کارخانه کالینینگراد آوتوتور به تولید می‌رسند. در حال حاضر شاسی‌بلند BJ60، سدان U5 Plus، کراس اوورهای X35 و X55 و همین‌طور شاسی‌بلند BJ40 Plus در روسیه مونتاژ می‌شوند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar