معرفی شاسی بلند BAW BJ212

جمعه 18 خرداد 03 ساعت 17:02
معرفی شاسی بلند  BAW BJ212

خودرو BAW BJ212جدید در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۴ به طور رسمی معرفی شد. این خودرو گاهی اوقات به دلیل طراحی کلاسیک و جعبه ای شکل آن "G واگن چینی" لقب گرفته است. تاریخچه عرضه ۲۱۲ به سال ۱۹۶۵ باز می گردد و این اولین بار در نزدیک به ۶۰ سال است که کلاسیک ۲۱۲ مبتنی بر خودروهای آفرود روسی جایگزین شده است.

این BAW BJ212 نه تنها یک خودروی نسل جدید است، بلکه نام آن نیز از یک مدل منفرد به یک برند کامل گسترش یافته است، با "ویرایش ویژه" جدید ۲۱۲ به عنوان اولین محصول در این خانواده. آخرین باری که این خودرو دیده شد، در سال ۲۰۲۱ با یک ویرایش "ادای احترام" بود.

با حفظ نشانه های طراحی شاخص که BAW BJ212 را در میان علاقه مندان آفرود محبوب کرده است، مدل جدید BAW BJ212 دارای چراغ های جلوی دوتکه، جلوپنجره، و سیلوئت جعبه ای کلاسیک است. جلوی خودرو بسیار مستحکم است، با یک گلگیر ضخیم که تقریباً می تواند به عنوان پله استفاده شود. رینگ های برآمده به BAW BJ212 ژست تهاجمی و شبیه به جیپ می دهد. حتی دستگیره های درب نیز به سبک سنتی ۲۱۲ وفادار مانده اند.

در زیر کاپوت، BAW BJ212 با یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۵ کیلو وات (حدود ۲۵۰ اسب بخار) به عنوان پیشرانه استفاده می شود که آن را در سطح مدل جدید BJ40 قرار می دهد. به طور عجیبی، با توجه به سبک آفرود قوی مفروض این خودرو، اشاره ای به گشتاور تولید شده توسط موتور نشده است. قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ دنده منتقل می‌شود. ویژگی های آفرود ۲۱۲ فراتر از تنها موتور است و دارای یک سیستم ۴WD "نیمه وقت" قابل تنظیم با محدوده های بالا و پایین، دیفرانسیل های قفل شونده جلو و عقب، و یک حالت رانندگی OFFROAD برای شرایط سخت است. زوایای ورود و خروج ۴۰ و ۳۶ درجه به ترتیب، به این معنی است که ۲۱۲ می تواند از زمین های سخت عبور کند.

در داخل کابین، ۲۱۲ حالت صنعتی به خود می گیرد، با کنترل های فیزیکی برای سیستم های تهویه مطبوع و آفرود که در اولویت قرار دارند تا رابط های لمسی. یک کلاستر ابزار کاملاً دیجیتال و نمایشگر مرکزی شناور، ویژگی های فناوری مدرن ضروری را ارائه می دهند. در حالی که ۲۱۲ با مدل هایی مانند BJ40 و Haval H5 رقابت خواهد کرد، ترکیب سبک کلاسیک، توانایی آفرود قوی، و (امیدواریم) قیمت مقرون به صرفه می تواند آن را برای خریداران جویای ماجراجویی یک انتخاب جذاب کند. قیمت هنوز تأیید نشده و تخمینی برای مدل ۲۱۲ بین ۱۴,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار است.

برند ۲۱۲ از شرکت BAW (Beijing Auto Works) می آید و پیش از این یک زیرمجموعه BAIC بود قبل از اینکه در بخش خصوصی فروخته شود. این برند به مدت طولانی با آفرود در دسترس و بدون تجملات مرتبط بوده است و به نظر می رسد ۲۱۲ آماده است تا این میراث را ادامه دهد. اگر ۲۱۲ بتواند موفقیت برندهایی مانند شیائومی را در ارائه طیف گسترده ای از مدل ها با قیمت های مختلف تکرار کند، ممکن است به خودروی آفرود همگانی محبوب تبدیل شود.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar