معرفی فراری SP-8

جمعه 5 آبان 02 ساعت 12:49
معرفی فراری SP-8

فراری SP-8 سوپراسپرتی تک ساخت است که به سفارش یک مشتری ثروتمند تایوانی بر اساس F80 اسپایدر ساخته شده است.

بخش پروژه‌های ویژهٔ فراری یک خودروی تک ساخت دیگر معرفی کرده است. این خودرو که SP-8 نام دارد، توسط یک مشتری ثروتمند تایوانی سفارش داده شده است. SP-8 بر اساس F8 اسپایدر ساخته شده اما در اینجا سقف تاشوی برقی حذف شده تا یک رودستر واقعی بی‌سقف ایجاد شود. بدنهٔ این ماشین هم ترکیبی از نقره‌ای مات با قسمت‌های فیبر کربنی با رنگ آبی تیرهٔ براق است.

البته SP-8 چیزی بیش از یک F8 اسپایدر بی‌سقف با طرح دورنگ فانتزی است زیرا بسیاری از قطعات به‌طور خاص برای این خودرو طراحی و ساخته شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، چراغ‌های جلو کاملاً جدید هستند درحالی‌که برای عقب از چراغ‌های روما با لنزهای اختصاصی استفاده شده است. شیشهٔ جلو و سر اگزوزها هم از ۲۹۶ GTB گرفته شده‌اند. رینگ‌ها اما طراحی رترو دارند و با الهام از رینگ‌های F40 با رنگ خاکستری مات شکل گرفته‌اند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های SP-8 اما جلوپنجرهٔ عریض و چشمگیری است که به‌صورت یک‌تکه از طریق پرینت سه‌بعدی با خطوط عمودی ساخته شده است. به گفتهٔ فراری، زمان زیادی صرف طراحی بدنهٔ این خودرو از طریق شبیه‌سازی‌های دینامیک سیالات (CFD) شده تا اطمینان حاصل شود که خودرو حتی بدون سقف هم راحت و ساکت خواهد بود.

کابین SP-8 هرچند آشنا به نظر می‌رسد اما تغییر بزرگی را تجربه کرده و فراری برای آن انتخاب‌گر دندهٔ متفاوتی را تدارک دیده است که به روزهای خوب گیربکس‌های دستی شیاردار (Gated) اشاره دارد. البته این طراحی را اولین باری نیست که می‌بینیم زیرا اولین بار SF90 استراداله در سال ۲۰۱۹ از آن استفاده کرد. تودوزی این فراری منحصربه‌فرد از ترکیب آلکانترای آبی و پارچه تشکیل شده است درحالی‌که کف‌پوش‌ها از پارچه‌هایی با جلوهٔ رنگین‌کمانی ساخته شده‌اند.

در قوای محرکهٔ خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته است و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. فراری SP-8 هم‌اکنون در ایتالیا در پیست موجلو به نمایش گذاشته شده و تا پایان رویداد فینالی موندیالی فراری ۲۰۲۳ در ۳۰ اکتبر آنجا خواهد بود. نمایش بعدی این خودرو در موزهٔ فراری در مارانلو خواهد بود که از ۱۶ نوامبر تا مارس ۲۰۲۴ در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar