معرفی فولکس‌ واگن ماگوتان

بروزرسانی در: چهارشنبه 27 دی 02 ساعت 17:14
معرفی فولکس‌ واگن ماگوتان

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین جزئیات اولیه سدان جدید فولکس‌ واگن ماگوتان را منتشر کرد. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

درحالی‌که استقبال از خودروهای سدان در بازارهایی همچون آمریکا و اروپا روز به روز کمتر می‌شود اما چینی‌ها همچنان به این دسته از خودروها علاقه‌مند هستند. از سال ۲۰۱۸ تاکنون نسخه‌ای از فولکس‌ واگن پاسات در چین با نام ماگوتان عرضه می‌شد و حالا جزئیات نسل جدید این خودرو منتشر شده است. سدان میان سایز فولکس‌ واگن را می‌توان پاسات سدان جدیدی دانست که در هیچ جایی به جز چین عرضه نمی‌شود.

پاسات در اروپا و دیگر بازارها فقط به‌صورت استیشن عرضه می‌شود هرچند اشکودا ساپرب که قرابت فنی نزدیکی با پاسات دارد علاوه بر بدنه استیشن به‌صورت لیفت بک ۵ درب نیز قابل خریداری است. در تصاویری که از فولکس‌ واگن ماگوتان منتشر شده می‌توانیم تفاوت‌های طراحی زیادی را نسبت به مدل استیشن پاسات در بازارهای جهانی ببینیم. قطعاً این تغییرات برای جلب نظر مشتریان چینی اعمال شده‌اند.

البته علیرغم تفاوت‌های طراحی یاد شده نمی‌توان ماگوتان جدید را جذاب‌ترین سدان بازار دانست. این خودرو در مقایسه با پاسات بازارهای اروپا جعبه‌ای‌تر دیده می‌شود و از لبه صندوق سنتی‌تری در مقایسه با طراحی پشتی اشکودا ساپرب سود می‌برد. طراحی چراغ‌های عقب و نوار نورانی گسترش‌ یافته نیز از مدل‌های ID برقی فولکس‌ واگن گرفته شده است. البته تمامی نسخه‌هایی که در تصاویر دیده می‌شوند از خروجی اگزوز زیر سپر استفاده کرده‌اند.

خودرویی که با رنگ مشکی/خاکستری مات دیده می‌شود گران‌ترین نسخه ماگوتان است و نوشته پرچم‌دار هم درست زیر آینه‌های جانبی دیده می‌شود. این خودرو از رینگ‌های دو رنگ و تریم مشکی براق بدنه سود برده است. خریدارانی که خواهان طراحی جذاب‌تر باشند می‌توانند این خودرو را با رنگی همچون رنگ بنفش انتخاب کنند. طول/عرض/ارتفاع فولکس‌ واگن ماگوتان به ترتیب برابر با ۴۹۹۰/۱۸۵۴/۱۴۸۷ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۲۸۷۱ میلی‌متر است. وزن خودرو به ۱۶۸۴ کیلوگرم می‌رسد و رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی را می‌توان انتخاب کرد. در بطن این سدان جدید هم پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۱۷ اسب بخار قدرت قرار دارد. باید گفت ماگوتان بزرگ‌ترین سدان فولکس‌ واگن در چین نیست زیرا مدل لوکس فیدئون این عنوان را در اختیار دارد. ژرمن‌ها طیف گسترده‌ای از سدان ها را در چین عرضه می‌کنند که شامل مدل‌های لاماندو L، لاویدا، ساگیتار، CC، سانتانا، بورا، پاسات، ماگوتان و فیدئون است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar