معرفی فیات توپولینو

سه شنبه 16 خرداد 02 ساعت 17:03
معرفی فیات توپولینو

فیات یک ماشین کوچک شهری به محصولاتش اضافه کرده است. این ماشین نامش توپولینو است و موتور الکتریکی دارد. خودروساز ایتالیایی می‌گوید یکی از اهداف اصلی طراحان کارخانه این بوده که مردم با دیدن ماشین لبخند بزنند.

توپولینو به ایتالیایی به معنی «موش کوچک» است. این نام لقبی بود که در دهه سی میلادی به فیات ۵۰۰ داده شد. فیات با انتخاب این نام قصد دارد سابقه‌ موفقش را در ساخت ماشین‌های کوچک یادآوری کند. فیات اکنون همراه با چند کارخانه از جمله سیتروئن بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس است و برای ساخت توپولینو از پلتفرم خودروی شهری سیتروئن به نام «امی» استفاده کرده است.

توپولینو مانند سیتروئن امی از نظر قانونی یک خودرو محسوب نمی‌شود و به همین دلیل در بعضی از کشورها رانندگی با آن نیاز به گواهینامه ندارد. حداکثر سرعت ماشین ۴۵ کیلومتر در ساعت است و با هر بار شارژ تا ۷۵ کیلومتر حرکت می‌کند.

ظاهر توپولینو با الهام از فیات ۵۰۰ طراحی شده و ماشین به جای در دو طناب دارد. طراحی بقیه ماشین هم بسیار ساده و کاربردی است،‌ اما از سیتروئن امی لوکس‌تر است. مثلا به جای صندلی‌های پلاستیکی امی، فیات از صندلی‌های چرمی استفاده کرده و سقفی پارچه‌ای دارد که می‌شود آن را باز کرد.

فیات می‌گوید امیدوار است جوانان با دیدن توپولینو عاشق ماشین و ماشین‌سواری شوند. قیمت توپولینو اعلام نشده، اما احتمالا از سیتروئن امی گران‌تر خواهد بود. قیمت پایه سیتروئن امی هفت هزار یورو (حدود هفت هزار و ۵۰۰ دلار) ‌است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar