معرفی فیس‌ لیفت پژو ۲۰۸

شنبه 17 تیر 02 ساعت 14:21
معرفی فیس‌ لیفت پژو 208

پژو ۲۰۸ که پرفروش‌ترین خودروی اروپا محسوب می‌شود، برای مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در ظاهر و ارتقاء تکنولوژی‌های داخلی معرفی شده است.

هرچند پژو ۲۰۸ هنوز هم خودروی جذاب و بروزی به نظر می‌رسد ولی فرانسوی‌ها ترجیح داده‌اند نسخه فیس‌لیفت آن را معرفی کنند تا محبوبیت این هاچ‌بک کوچک در اروپا همچنان حفظ شود. طراحان پژو کار خود را با بازطراحی قسمت جلوی ۲۰۸ آغاز کرده و برای این کار از همان چراغ‌هایی استفاده کرده‌اند که در هایپرکار ۹X8 دیدیم. این شامل سه چنگال بلند عمودی است که به سمت پایین روی تریم‌های مشکی براق سپر کشیده شده است.

در عقب خودرو هم سه چنگال قرمز در چراغ‌ها کار شده است. تمام نسخه‌های ۲۰۸ به‌صورت استاندارد با آینه‌های جانبی مشکی براق ارائه می‌شوند و خریداران می‌توانند از بین هفت رنگ مختلف بدنه مثل زرد آگوئدا و خاکستری سلنیوم یکی را انتخاب کنند. در نسخهٔ GT هم سقف مشکی‌رنگ قابل سفارش خواهد بود. تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های ظاهری این هاچ‌بک فرانسوی هم طراحی جدید رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی است.

در داخل خودرو شاهد روکش پارچه‌ای جدید صندلی‌ها به همراه آلکانترای مشکی با دوخت سبزرنگ هستیم. در تیپ‌های GT و Allure به‌صورت استاندارد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی ارائه می‌شود درحالی‌که تمام تیپ‌ها از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی بهره می‌برند. غربیلک فرمان نیز با لوگوی جدید پژو بروز شده و برای نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی هم دسته‌دندهٔ جدیدی در نظر گرفته شده است.

پژو همچنین ۲۰۸ جدید را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی i-Connect مجهز کرده درحالی‌که سیستم پیشرفته‌تر i-Connect Advanced هم قابل سفارش خواهد بود. هردو سیستم از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برند درحالی‌که تیپ‌های GT و Allure به سه پورت USB-C، شارژر بی‌سیم قوی‌تر و دوربین‌های پارک جلو و عقب با کیفیت بالاتر مجهز شده‌اند.

در بخش پیشرانه‌ها، شاید مهم‌ترین مدل را بتوان نسخهٔ الکتریکی E-208 دانست که به یک پکیج باطری ۵۱ کیلووات ساعتی به همراه یک موتور الکتریکی ۱۵۶ اسب بخاری مجهز است و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. این نسخه به‌صورت استاندارد با شارژر تک فاز ۷.۴ کیلوواتی ارائه می‌شود درحالی‌که شارژر سه فاز ۱۱ کیلوواتی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود که می‌تواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را در کمتر از ۲۵ دقیقه شارژ کند.

اما کسانی که هنوز آمادهٔ خرید خودرویی الکتریکی نیستند می‌توانند سراغ ۲۰۸ معمولی بروند که در نسخه‌های بنزینی و هیبریدی خفیف ارائه می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی خالص این خودرو یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر است که در نسخه‌های ۷۵ اسب بخاری با گیربکس پنج سرعته دستی و ۱۰۰ اسب بخاری با گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شود. نسخهٔ هیبریدی خفیف هم با سیستم ۴۸ ولتی در کنار پیشرانه‌های ۱۰۰ و ۱۳۶ اسب بخاری ارائه می‌شود. پژو فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ ۲۰۸ فیس‌لیفت را اعلام نکرده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar