معرفی فیس لیفت ریسپکت

پنج شنبه 5 مرداد 02 ساعت 13:33
معرفی فیس لیفت ریسپکت

کمپانی کایی (Kaiyi Auto) چین به صورت رسمی نسخه فیس لیفت ریسپکت پرایم، یا به عبارت دقیق تر کایی E5، را رونمایی کرد.

کایی E5 همان ریسپکت پرایم گروه بهمن و شرکت بهمن موتور است که اکنون با ظاهری جدید در چین معرفی شده است و به زودی به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو هم اکنون علاوه بر ایران، در کشور روسیه نیز فروش به نسبت خوبی دارد و احتمال می رود گروه بهمن هم به زودی برای نسخه پرستیژ از ریسپکت، به سراغ این فیس لیفت جدید برود.

 

طراحی ظاهری خودرو

تصاویر منتشرشده از کایی E5 نشان می دهد در قسمت جلوی خودرو بیش ترین تغییرات رخ داده است. ریسپکت فیس لیفت یا همان E5 با جلوپنجره جدیدی همراه شده است و سبکی به‌روزتر را تجربه می کند. همچنین در بخش چراغ روز هم تغییراتی را می بینیم، که سبکی اسپرت تر را به ریسپکت فیس لیفت داده است. به نسبت تغییرات مذکور، قالب سپر نیز به کلی تغییر کرده است و دو نوار Lشکل قرمزرنگ در دو طرف آن به چشم می آید. در سایر بخش های خودرو تغییر خاصی دیده نمی شود و سایر اجزای بیرونی این سدان چینی، مانند گذشته هستند.

ورود به کابین؛ تغییرات اندک و آپشن های جدید

در بخش داخلی ریسپکت جدید یا همان کایی E5 فیس لیفت هم شاهد تغییراتی جزئی هستیم؛ تریم داخلی تغییر رنگ یافته و اکنون مشکی – قهوه ای است. کلاستر خودرو تمام‌دیجیتال شده و اهرم تغییر وضعیت حالات گیربکس هم به صورت Shift by wire درآمده است. به نظر می رسد باقی موارد نسبت به قبل دست نخورده باقی مانده اند. علیرغم افزوده شدن کلاستر دیجیتال و دسته دنده الکترونیکی، ریسپکت جدید همچنان به سیستم تهویه اتومات مجهز نیست که در نوع خود یک ضعف به حساب می آید.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی کایی E5 فیس لیفت، که در نسخه قبلی یعنی ریسپکت پرایم، هم قابل مشاهده است، می توان به مواردی همچون شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری و کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سنسور نور و باران، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نورپردازی کابین، صندلی برقی راننده و… اشاره کرد.

مشخصات فنی؛ بدون تغییر

در بخش فنی ریسپکت فیس لیفت تغییری رخ نداده است؛ کایی E5 جدید همچنان به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ AVL با حداکثر قدرت ۱۵۴ تا ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور حدود ۲۱۰ تا ۲۳۰ نیوتن متر به همراه جعبه دنده CVT نسل سه مجهز است. اکنون در ایران نیز این پیشرانه روی خودروهایی همچون آریزو ۵، آریزو ۶ پرو، تیگو ۷ پرو، ایکس ۵۵ پرو و ریسپکت نصب است و در دسته پیشرانه های به نسبت کم استهلاک قرار می گیرد.

 
 

حضور در ایران

با در نظر گرفتن سیاست های گروه بهمن و همچنین سطح تغییرات کایی E5 جدید، به نظر می رسد این خودرو را احتمالاً یا با همان پسوند پرایم و یا پسوند جدیدی همچون پرستیژ در ایران نیز خواهیم داشت.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar