معرفی فیفان F7

جمعه 29 اردیبهشت 02 ساعت 14:11
معرفی فیفان F7

این خودرو دارای ضریب درگ بسیار کم Cd=0.206 است. این رقم به خوبی ضریب درگ مرسدس ئی‌کیو‌اس و کمی ضعیف تر از لوسید ایر است، اما فیفان F7 را در بالای فهرست کارآمدترین خودروهای الکتریکی از نظر آیرودینامیک قرار می دهد و این یک موفقیت است.

فیفان برند خودرویی متعلق به گروه سایک چین است که سدان اف۷ یکی از محصولات شاخص آن محسوب می شود. فیفان اف۷ که با نام رایزینگ اوتو اف۷ نیز شناسایی می شود در بازار چین از ۳۳ تا ۴۴ هزار دلار قیمت دارد.

این الکتریکی خالص از منظر ابعاد برابر با ۵۰۰۰ میلیمتر در طول، ۱۹۵۳ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۴ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۳۰۰۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو با توجه به تریم ۲۱۶۲ و ۲۱۹۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

ظرفیت قسمت بار نیز ۴۶۶ لیتر است.

فیفان اف۷ طراحی کاملا مدرن و جذابی دارد. چراغ های اصلی جلو تیز و کشیده هستند تا نگاهی مرموز و خشن را ایجاد کنند. شیب سقف و حالت فست بک ستون آخر نیز از دیگر ویژگی های جالب بدنه است که با گلگیرهای حجیم عقب به خوبی هماهنگ شده است.

نسخه تک موتور فیفان اف۷ به موتور الکتریکی ۲۵۰ کیلوواتی مجهز است که ۴۵۰ نیوتن متر نیز گشتاور دارد. این تریم طی ۵.۷ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. نسخه تمام چرخ محرک الکتریکی یک موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلوواتی دیگر را نیز روی محور جلو دارد و گشتاور مجموعه نیز ۷۰۰ نیوتن متر است. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این تریم ۳.۷ ثانیه است.

فیفان اف۷
این خودرو دارای ضریب درگ بسیار کم Cd=0.206 است. این رقم به خوبی ضریب درگ مرسدس ئی‌ کیو‌ اس و کمی ضعیف تر از لوسید ایر است، اما فیفان اف۷ را در بالای فهرست کارآمدترین خودروهای الکتریکی از نظر آیرودینامیک قرار می دهد و این یک موفقیت است.

برد حرکتی تریم تک موتور با باتری ۷۷ کیلووات ساعت حدود ۵۷۰ کیلومتر است. در تریم ۲ موتور با باتری ۹۰ کیلووات ساعت برد حرکتی به ۶۶۶ کیلومتر افزایش می یابد. زمان لازم برای شارژ این باتری ها با شارژر استاندارد به ترتیب ۱۲ و ۱۴ ساعت محاسبه شده است.

بیشینه سرعت تمامی تریم ها ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.

کابین فیفان اف۷ قطعا از نظر کیفیت و فناورانه جز بهترین های بازار جهانی است و باید آن را فراتر از کشور چین مورد ارزیابی قرار دهیم. اینجا ۲ متر مربع سقف شیشه ای و ۴۱ اینچ نمایشگر ۳ بخشی حضور دارد و کیفیت جزئیات نیز خیره کننده به نظر می رسند.

سیستم صوتی با ۱۶ اسپیکر، نورپردازی هوشمند، تنظیم الکتریکی صندلی ها با حافظه، استراحتگاه دست هر دو ردیف، تنظیم الکتریکی آینه ها، نمایشگر برای ردیف عقب و... از دیگر ویژگی های کابین هستند.

در بخش ایمنی نیز با یکی از کامل ترین ها سر و کار داریم. سیستم رانندگی خودران سطح ۲ با ۳۲ سنسور، سنسور لایدار و دوربین های محیطی سطح بالایی از امنیت را به این خودرو آورده اند.

عصر ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar