معرفی لکسوس LS مدل ۲۰۲۳

جمعه 27 آبان 01 ساعت 14:09
معرفی لکسوس LS مدل 2023

اگرچه کمی گرد پیری بر چهره لکسوس LS نشسته اما این خودروساز ژاپنی اقدام به معرفی مدل ۲۰۲۳ محصول لوکس خود با برخی بهبودها کرده است.

بزرگ‌ترین تغییر این خودرو در کابین رخ داده جایی که از سیستم اینترفیس کاملاً جدید لکسوس استفاده می‌شود. این سیستم سال پیش در NX نیز معرفی شده بود. به لطف این بهبود مالکان می‌توانند با دستورات صوتی یا استفاده از نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با خودرو ارتباط برقرار کنند.

همانند سیستم مولتی‌مدیا صوتی تویوتا، سیستم اینترفیس لکسوس نیز ناوبری مبتنی بر فضای ابری و همچنین پخش یکپارچه موزیک اپل و آمازون را میسر می‌سازد. به این موارد باید دستیار هوشمندی را نیز اضافه کرد که با گفتن جمله “هی لکسوس” فعال می‌شود و کاربران می‌توانند با آن طیفی از عملکردهای خود را به‌صورت دستورات صوتی کنترل کنند.

باقی بخش‌های لکسوس LS مدل ۲۰۲۳ مشابه مدل سال قبل هستند اما لکسوس می‌گوید این سدان لوکس هم‌اکنون از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و همچنین درگاه‌های اضافی USB سود می‌برد. در بخش قوای محرکه شاهد ارائه همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو برای مدل پایه هستیم. این پیشرانه قدرت ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۵۹۹ نیوتون متر را تولید می‌کند و نیرو را به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک می‌فرستد تا سدان موردبحث در عرض ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

مشتریان لکسوس LS مدل ۲۰۲۳ همچنین می‌توانند قوای محرکه هیبریدی را سفارش دهند که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری، دو واحد الکتریکی و یک باتری کوچک لیتیوم-یونی تشکیل شده است. این مجموعه در نسخه ۵۰۰h قابل سفارش بوده و قدرت ۳۵۴ اسب بخار را ارائه می‌کند. LS هیبریدی در عرض ۵.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و اگرچه کمی کندتر از مدل عادی است اما مصرف سوخت بهتری دارد. قیمت لکسوس LS 500 مدل ۲۰۲۳ از ۷۷۵۳۵ دلار شروع می‌شود درحالی‌که نسخه فول LS 500h حداقل قیمت ۱۱۳۴۳۵ دلاری دارد و به‌صورت استاندارد با سیستم رانندگی نیمه‌خودکار عرضه می‌شود. انتظار می‌رود هر دو نسخه یاد شده از اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شوند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar