معرفی لینکلن نویگیتور ۲۰۲۵

بروزرسانی در: جمعه 26 مرداد 03 ساعت 11:16
معرفی لینکلن نویگیتور 2025

فورد برای رقابت با جنرال موتورز و کادیلاک اسکالید، نسل جدید از لینکلن نویگیتور را برای تولید ۲۰۲۵ آماده کرده است. این محصول، فهرست کاملی از امکانات لوکس و تجهیزات مدرن دارد.

آمار اقتصادی نشان می‌دهند سودآوری لینکلن به مرور زمان کاهش یافته است و این برند لوکس زیرمجموعه‌ی فرود، خطر تعطیلی کامل را احساس می‌کند. لینکلن در بازار سدان‌ها ناموفق ظاهر شد و هرگز نتوانست محصول مناسب رقابت با مرسدس بنز و بی‌ام‌و داشته باشد. حالا در گروه شاسی‌بلندهای لوکس و پهن‌پیکر هم، توجه مشتریان امریکایی به کادیلاک اسکالید بیشتر از لینکلن نویگتور است.

لینکلن نویگتور از سال ۱۹۹۷ تولید می‌شود. این محصول، نسخه لوکس فورد اکسپدیشن است و حالا نسل پنجم را تجربه می‌کند. در سال‌های اخیر، نویگتور با دو نمونه و طول بدنه‌ی متفاوت تولید شده؛ اما از نظر پیشرانه و شرایط فنی، تنها یک گزینه با موتور V6 اکوبوست فورد داشته است.

پیشرانه مدل ۲۰۲۵ همان موتور ۳.۵  لیتری اکوبوست  قدیمی را با قدرت ۴۴۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۱ نیوتن‌متر حفظ می‌کند. با این شرایط، می‌توان انتظار داشت سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶ ثانیه و نهایت سرعت محدود شده به ۲۰۰ کیلومتر برساعت داشته باشد. این شاسی بلند امریکایی حدود ۲۸۰۰ کیلوگرم وزن و میانگین مصرف سوخت ۱۲ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.

لینکلن تلاش کرده است فضای داخلی نویگتور را بهبود دهد. حالا یک نمایشگر بزرگ و جدید ۴۸ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات فنی مورد نیاز راننده وجود دارد. ضمن اینکه مانیتور مرکز داشبورد و بخش پشت فرمان نیز حفظ شده است.  مسافران ردیف اول و دوم می‌توانند صندلی‌های گرم شونده و سرد شونده داشته باشند. در نمای بیرونی، رینگ‌های استاندارد ۲۲ اینچی را می‌توان با نمونه‌های بزرگ‌تر ۲۴ اینچی تعویض کرد.

دیگر امکانات لوکس برای لینکلن نویگتور ۲۰۲۵ شامل سیستم اختصاصی برای پخش عطر در کابین خودرو، نورپردازی محیط و انواع برنامه‌های ماساژ هستند. راننده و سرنشین کنار می‌توانند حتی درحالت ایست خودرو به شکل درازکش، از این تجهیزات استفاده کنند. امکانات گفته شده برای صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز قابل سفارش هستند.

پیرامون کابین، ۱۴ درگاه USB وجود دارد. داخل صندوق، محفظه‌های مختلف دیده می‌شود و به تقلید از خودروهای لوکس انگلیسی، نیمکت برای نشستن نیز نصب شده است. نسخه‌های سفارشی لینکلن نویگتور با چرم و چوب طبیعی در رنگ‌های متنوع، همراه سیستم صوتی ۲۴ بلندگو  تولید می‌شوند.

قیمت مدل ۲۰۲۵ هنوز اعلام نشده اما پیش‌بینی‌ می‌شود برای ارزان‌ترین نمونه، بودجه‌ی ۹۰ هزار دلار نیاز باشد و نسخه‌های سفارشی شامل Black label در حدود ۱۲۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شوند. از نظر قدرت و شتاب، می‌توان نویگتور ۲۰۲۵ و نسخه‌ی پایه از کادیلاک اسکالید مجهز به موتور تنفس طبیعی ۶/۲ لیتر را مشابه دانست اما اسکالید V با عملکرد فنی نزدیک به سوپراسپرت و قیمت ۱۵۵ هزار دلار، جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar