معرفی لی اتو مگا

پنج شنبه 17 اسفند 02 ساعت 15:23
معرفی لی اتو مگا

شرکت لی اتو از خودروی مگا به عنوان بزرگ‌ترین و جادارترین وسیله نقلیه برقی دنیا رونمایی کرد.

با انتخاب نام مگا برای این خودرو قطعاً انتظار محصولی بزرگ را خواهید داشت و لی اتو از این نظر شما را ناامید نخواهد کرد. در واقع چینی‌ها می‌گویند مگا بزرگ‌ترین خودروی برقی تولید انبوه دنیاست و اگرچه این ادعاها را باید بررسی کرد اما شکی وجود ندارد که مگا خودرویی بزرگ و جادار است؛ اما علیرغم ابعاد بزرگ و توانایی حمل هفت نفر با راحتی زیاد، محصول جدید لی اتو حدود ۱۳۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از هامر برقی خواهد بود.

البته واضح است که هامر برقی و مگا دو خودروی بسیار متفاوت هستند به گونه‌ای که هامر یک آفرودر بدون آلایندگی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و توان یدک کشی ۵.۴ تنی است اما مگا برای حمل افراد خانواده بکار می‌رود و کابین آن را می‌توان به تئاتر کوچک یا حتی تخت خواب تبدیل کرد. با تمامی این تفاسیر، لی اتو مگا ۲۷۸۵ کیلوگرم وزن دارد و بسیار سبک‌تر از هامر برقی است.

اما جدای از تفاوت وزن شوکه کننده، لی اتو خودروی جالبی به نظر می‌رسد. در حقیقت مگا شبیه موس جادویی اپل طراحی شده و قطعاً همین شکل عجیب خودرو باعث ایجاد کابینی جادار می‌شود. در ردیف دوم صندلی‌های لی اتو مگا یک جفت صندلی خلبانی لوکس به همراه شارژرهای گوشی هوشمند نصب ‌شده‌اند. این صندلی‌ها را می‌توان به حالت تخت درآورد، ویژگی‌ای که به همراه نیمکت ردیف سوم باعث ایجاد تخت خوابی برای دو نفر خواهد شد. صندلی‌های جلو را نیز می‌توان به حدی عقب کشید که سرنشینان جلو پاهای خود را کاملاً دراز کنند و در نمایشگر بزرگ مرکزی به تماشای فیلم بپردازند. ماساژور صندلی و یخچال هم در این خودروی بدون آلایندگی به چشم می‌خورند.

اما مگا تنها یک مینی ون لوکس و جادار نیست چراکه در عرض ۵.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ضریب درگ احساس‌برانگیز ۰.۲۱۵ دارد. همین فاکتور مهم باعث شده مگا با یک‌بار شارژ مسافت ۷۱۰ کیلومتری را طی کند. دو موتور برقی خودرو هم در مجموع ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند؛ اما با این تفاسیر باید گفت مگا از نظر فنی بزرگ‌ترین خودروی برقی تولیدی در دنیا نیست. با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۳۴۹/۱۹۶۵/۱۸۴۹ میلی‌متری، مگا کوتاه‌تر از رولزرویس اسپکتر، کم‌عرض تر از هامر برقی و کم ارتفاع‌تر از ریویان R1T است. لی اتو دقیقاً مشخص نکرده که مگا چگونه بزرگ‌ترین خودروی برقی دنیاست و شاید به حجم داخل کابین اشاره می‌کند.

اما صرف‌نظر از ابعاد و ظرفیت‌های لی اتو مگا شاهد تولید خودرویی با باتری بزرگ، شعاع حرکتی احساس‌برانگیز و پرشتاب هستیم که به سیستم چهار چرخ محرک نیز مجهز است. با قیمت ۷۷,۸۰۰ دلار، مگا خودروی نسبتاً گران‌قیمتی است اما ثابت می‌کند که خودروهای برقی می‌توانند بدون داشتن وزن زیاد محصولاتی لوکس و بزرگ باشند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar