معرفی مرسدس بنز GLC350e پلاگین هیبرید

جمعه 3 فروردین 03 ساعت 16:19
معرفی مرسدس بنز GLC350e پلاگین هیبرید

مرسدس بنز از جدیدترین عضو خانواده GLC با نام GLC350e و قوای محرکه پلاگین هیبرید ۳۱۳ اسب بخاری رونمایی کرد.

این خودروساز آلمانی با تغییر نام GLC300e بازارهای اروپایی، آن را با نام GLC350e راهی بازار آمریکا می‌کند. در واقع برخی مجلات خودرویی قبلاً شاسی‌بلند موردبحث را در قاره همیشه‌سبز تست کرده‌اند اما حالا خبر ورود آن به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی دنیا منتشر شده است. مرسدس بنز GLC350e پلاگین هیبرید به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و موتور برقی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتون متر گشتاور مجهز است. این مجموعه که با یک باتری ۲۴.۸ کیلووات ساعتی همکاری می‌کند در مجموع ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار خواهد داد. مرسدس ادعا می‌کند GLC350e در حالت برقی ۱۳۰ کیلومتر را طی خواهد کرد، رقمی که اگر صحت داشته باشد کاملاً راضی‌کننده خواهد بود.

همچنین امکان شارژ باتری نسبتاً بزرگ این خودرو (در مقایسه با دیگر خودروهای پلاگین هیبریدی) از طریق شارژر سریع در عرض ۳۰ دقیقه وجود دارد. همچنین امکان شارژ GLC350e از طریق جایگاه‌های شارژ شرکت‌های الکتریفای آمریکا، Evgo و شارژ پوینت وجود خواهد داشت. این شبکه شارژ در آمریکا شامل بیش از ۱۰۰ هزار شارژر است و آرامش خاطر بیشتر خریداران را در پی دارد. شاسی‌بلند موردبحث از حالت‌های سواری هیبریدی، برقی و آفرود سود می‌برد و در دو حالت آخری خودرو فقط به قوای محرکه برقی تکیه می‌کند. قطعاً قدرت تولیدی این خودرو نیازهای مشتریان را پوشش خواهد داشت هرچند در آینده قرار است نسخه‌ای قوی‌تر از GLC نیز عرضه شود. همچنین انتظار می‌رود مرسدس بنز GLC350e سنگین‌تر از نسخه‌های بنزینی GLC باشد که با توجه به قوای محرکه پلاگین هیبریدی‌اش امری طبیعی است.

جدیدترین عضو خانواده مرسدس بنز GLC از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی با دست ‌پر وارد میدان شده و برجسته‌ترین امکانات آن شامل مواردی همچون صندلی‌های جلوی گرم شونده، درب پشتی برقی، ناوبری، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، نورپردازی داخلی و… هستند. در بخش ایمنی نیز مواردی همچون پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، دستیار پارک و دستیار نوربالا به چشم می‌خورند. GLC350e در سه تیپ استاندارد، Exclusive و Pinnacle عرضه می‌شود. در مدل رده میانی Exclusive مواردی همچون سیستم صوتی برمستر، تجهیزات ایمنی بیشتر و سیستم نورپردازی داخلی اضافی وجود دارند درحالی‌که مدل فول Pinnacle از مواردی همچون هدآپ دیسپلی، نورپردازی جذاب‌تر و شیشه‌های ایزوله سود می‌برد.

مرسدس بنز جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری، مصرف سوخت و… را با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه خودروی خود در اواسط سال ۲۰۲۴ اعلام خواهد کرد اما با توجه به رقبایی همچون ولوو XC60 T8 پلاگین هیبریدی و لکسوس +RX450h که هر دو در حالت برقی شعاع حرکتی کمتر از ۶۵ کیلومتری دارند و فاقد ویژگی شارژ سریع باتری هستند می‌توان گفت مرسدس بنز دست بالاتر را خواهد داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar