معرفی مزدا ۲ جدید

شنبه 8 مهر 02 ساعت 13:05
معرفی مزدا 2 جدید

برای رقابت با تویوتا یاریس، مدل هیبریدی مزدا ۲ در سال ۲۰۲۴ تولید می‌شود. این خودروها پلفترم مشترک دارند؛ اما مشخصات فنی متفاوت ارایه می‌شوند.

کلاس هاچبک، همچنان در آسیا و اروپا طرفداران پرشمار دارد. فروش بسیار خوب تویوتا یاریس در نسخه‌های مختلف، این مضوع را ثابت می‌کند. ابعاد مناسب برای رانندگی شهری و مصرف سوخت پایین، مهم‌ترین دلایل خریداران برای توجه به مدل‌های هاچبک کوچک هستند. پس عجیب نیست که پیشرانه هیبرید نیز برای این نوع خودروها ارایه شود.

اولین مزدا ۲ سال ۲۰۰۲ معرفی شد و اشتراکات فنی با فورد فیستا داشت. این شرایط برای نسل دوم هم ادامه یافت اما از نسخه ۲۰۱۴ به بعد، مزدا ۲ و تویوتا یاریس با پلتفرم مشابه وارد بازار جهانی شدند. از آن زمان تاکنون، مزدا ۲ وفادار به نسل سوم باقی مانده و فیس‌لیفت‌های متعدد داشته است.

در جدیدترین نمونه، ظاهر بیرونی مزدا ۲ نیز شباهت بسیار زیاد به تویوتا یاریس دارد؛ اما به دلیل بهره‌گیری از فناوری هیبرید مزدا، تفاوتی مهم با رقیب هم‌وطنش فراهم می‌کند. البته در نمای روبرو، طرح اختصاصی برای جلوپنجره و سپر اصلی دیده می‌شود تا حس اسپرت مزدا ۲ تقویت شود.

مزدا به خوبی توانسته است فناوری هیبرید اختصاصی خود را توسعه دهد و تحسین کارشناسان را کسب کند. برای مزدا ۲، ترکیب پیشرانه سه سیلندر ۱/۵ لیتری ۹۰ اسب بخار با موتور برقی ۷۹ اسب بخار، وجود دارد. این مجموعه در عمل، ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند تا مزدا ۲  هیبرید، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر برساعت داشته باشد. هاچبک هیبرید مزدا، میانگین مصرف سوخت ۳/۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.

ارزان‌ترین مدل با رینگ ۱۶ اینچ، نمایشگر لمسی روی داشبورد و رابط‌های اپل و اندروید، حسگر جلوگیری از برخورد جلو و عقب ارایه می‌کند. نسخه گران‌تر، از سری هومورا (Homura) نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰/۵ اینچ، سقف پانورامیک، رینگ ۱۷ اینچ، چراغ LED و تهویه مطبوع دوگانه دارد. تمام مدل‌های مزدا ۲ هیبرید با گیربکس CVT تولید می‌شوند.

مزدا برای کاهش مصرف سوخت محصولات خود تلاش می‌کند. در آینده نزدیک، مزدا ۳ و کراس‌اورهای کوچک  شامل CX-30 و CX-50 هم با پیشرانه هیبرید معرفی خواهند شد. همچنین MX-30 مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید روتاری به زودی رونمایی می‌شود.

هم‌اکنون مزدا ۲ مجهز به موتور ۱/۵ لیتری غیرهیبرید با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گیربکس دستی، ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. نسخه دنده دستی، حدود ۱۰۰۰ دلار گران‌تر است. پیش‌بینی می‌شود مزدا ۲  هیبرید برای بازار اروپا، هزینه خرید ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار داشته باشد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar