معرفی مزدا CX-70 2025

پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 09:21
معرفی مزدا CX-70 2025

مزدا از خودروی جدید CX-70 مدل ۲۰۲۵ رونمایی کرد. این خودرو در نسخه فول خود از پیشرانه‌ای با ۳۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

ژاپنی‌ها با عرضه CX-70 مدل ۲۰۲۵ تعداد شاسی بلندهای میان سایز خود را دو برابر می‌کنند. این خودرو نسخه جدیدی از CX-90 به شمار می‌رود و بجای کابین هفت‌نفره برادر بزرگ‌تر خود ظرفیت حمل پنج نفر را دارد. شاسی‌بلند جدید مزدا از پلتفرم، قوای محرکه و طراحی ظاهری مشترک با CX-90 بهره برده و بنابراین اگر خودرویی سه ردیفه را دوست داشته باشید احتمالاً مدل دو ردیفه را هم دوست خواهید داشت!

البته برخی تفاوت‌های جزئی بین این خودروها وجود دارد. در آغاز باید گفت مزدا CX-70 ویژگی‌های اسپرت تری دارد و از تریم مشکی براق بیشتری نسبت به CX-90 استفاده شده است. جلوپنجره هم برخلاف طرح روشن برادر بزرگ‌تر دارای طراحی تیره‌تر است و سپر جلوی دو خودرو نیز تفاوت‌هایی را به نمایش می‌گذارد. سپر عقب CX-70 نیز از طراحی جدیدی سود می‌برد و به این موارد باید طرح تیره آینه‌های جانبی، دستگیره درها و ریل‌های سقف را اضافه کرد. رینگ‌های ۲۱ اینچی هم با ظاهر مشکی براق در دسترس خواهند بود.

نمای جلوی مزدا CX-70 مدل ۲۰۲۵ گیراتر و جذاب‌تر از CX-90 به نظر می‌رسد اما باید به این نکته اشاره کرد که این خودرو همچنان از خط سقف نرمی سود می‌برد که مشابه شاسی‌بلند هفت‌نفره مزداست. وقتی وارد کابین خودروی موردبحث شوید اشتراکات زیادی را با CX-90 پیدا خواهید کرد هرچند خواهید فهمید که خبری از ردیف سوم صندلی‌ها نیست. CX-70 با پوشش چرم قرمز و نوار تزئینی مشکی عرضه می‌شود و البته تریم مشکی با دوخت متضاد نیز وجود دارد. تریم پلاستیکی خاکستری با الگوی فیبر کربنی باعث شده کابین خودرو چشم‌نوازتر باشد و البته امیدواریم دوخت داشبورد کاکنوئی مزدا و تریم چوب CX-90 نیز به‌صورت آپشن در این محصول جدید ارائه شود.

از آنجایی که دو خودرو اشتراکات زیادی دارند بنابراین تجهیزات بکار رفته در CX-70 نیز تقریباً مشابه CX-90 است هرچند این خودرو برای اولین بار از سیستم اطلاعات سرگرمی با ویژگی آمازون الکسا سود می‌برد و به این ترتیب می‌توان به کنترل صوتی برخی عملکردها همچون سیستم تهویه مطبوع دسترسی داشت. CX-70 مدل ۲۰۲۵ علاوه بر این دارای کروز کنترل تطبیقی و حفظ خودرو بین خطوط است و اگر راننده به هشدارهای خودرو در زمان خروج از لاین توجهی نکند خودرو به تدریج سرعت را کم کرده و متوقف شده و چراغ‌های هشدار را روشن خواهد کرد

مزدا CX-70 از همان قوای محرکه مدل بزرگ‌تر استفاده می‌کند و اولین گزینه از نوع ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور است. مدل موسوم به S از همین پیشرانه سود برده اما خروجی آن به ۳۴۰ اسب بخار و گشتاورش به ۵۰۰ نیوتون متر می‌رسد. نهایتاً باید به قوای محرکه ۲.۵ لیتری پلاگین هیبریدی اشاره کرد که قدرت و گشتاور ۳۲۳ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این مجموعه علاوه بر پیشرانه درون‌سوز شامل باتری لیتیوم یونی ۱۷.۸ کیلووات ساعتی و موتوری برقی است. همه مدل‌ها به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند و ظرفیت یدک کشی آن‌ها به ۲۲۶۸ کیلوگرم می‌رسد. اگرچه مزدا فعلاً وزن دقیق این خودرو را اعلام نکرده اما حدس می‌زنیم CX-70 اندکی سبک‌تر از CX-90 و کم‌مصرف‌تر باشد. احتمالاً شعاع حرکتی خودروی موردبحث در حالت برقی بیشتر از ۴۵ کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت ترکیبی مدل ۶ سیلندر هم به حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر خواهد رسید.

طول و فاصله بین محوری شاسی‌بلند جدید مزدا مشابه مدل بزرگ‌تر است اما سخنگوی این برند تائید کرده سپرهای جدید CX-70 شاید باعث شوند این خودرو چند میلی‌متری اختلاف طول با CX-90 داشته باشد. البته از آنجایی که این خودرو فاقد ردیف سوم صندلی‌هاست بنابراین می‌تواند فضای بار بیشتری داشته باشد. نکته پایانی اینکه ژاپنی‌ها قیمت CX-70 مدل ۲۰۲۵ را منتشر نکرده‌اند اما حدس می‌زنیم این خودرو ارزان‌تر از CX-90 استاندارد با قیمت حدود ۴۱ هزار دلار و CX-90 پلاگین هیبریدی با قیمت حدود ۵۱ هزار دلار باشد.

احتمال می‌رود بهای CX-70 جدید حدود ۳۸ هزار دلار برای مدل پایه باشد و به حدود ۵۷ هزار دلار برای مدل فول و پرچم‌دار برسد. برای مقایسه باید گفت هوندا پاسپورت قیمت پایه حدود ۴۳ هزار دلاری دارد و برای خرید نسخه فول بلک ادیشن باید حدود ۵۰ هزار دلار هزینه کرد. تویوتا کراون سیگنیا نیز در این کلاس حضور دارد و قوای محرکه هیبریدی آن ۲۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته بهای این خودرو نیز اعلام نشده است. نهایتاً باید گفت CX-70 از اواخر سال جاری میلادی راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar