معرفی نسل جدید کشنده ولوو VNL

دوشنبه 9 بهمن 02 ساعت 08:54
معرفی نسل جدید کشنده ولوو VNL

نسل جدید کامیون کشندهٔ ولوو VNL در شش نسخهٔ مختلف با تکنولوژی‌های فراوان و پیشرانه‌هایی با حداکثر ۵۰۰ اسب بخار قدرت از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ راهی بازار آمریکا خواهد شد.

پس از شش سال توسعه، ولوو تراکس آمریکای شمالی نسل جدید کامیون کشندهٔ VNL را معرفی کرده است. این کامیون جدید مملو از نوآوری‌هایی است که آن را ایمن‌تر و کم‌مصرف‌تر می‌کند. همچنین از این پلت‌فرم به‌عنوان پایه‌ای برای تکنولوژی‌ها و سوخت‌های کنونی و آینده از دیزل گرفته تا هیدروژن و سوخت‌های تجدید پذیر استفاده خواهد شد. کامیون کشندهٔ جدید ولوو در شش نسخهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که عبارت‌اند از:

  • VNL300 بدون جاخواب
  • VNL440 جاخواب‌دار سقف کوتاه
  • VLN640 جاخواب‌دار سقف کوتاه
  • VNL660 جاخواب‌دار سقف بلند
  • VNL840 جاخواب‌دار سقف کوتاه
  • VNL860 جاخواب‌دار سقف بلند

VNL جدید با آخرین نسل از پیشرانه‌های D13 ولوو در چهار سطح قدرت از ۴۰۵ تا ۵۰۰ اسب بخار و سه سطح گشتاور از ۲۳۷۰ تا ۲۶۴۵ نیوتن متر ارائه خواهد شد. هدف از این تنوع قدرت و گشتاور، مطابقت کامل با کاربری‌های گوناگون است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس بهینه‌شدهٔ I-Shift صورت می‌گیرد که تا ۳۰ درصد سرعت تعویض دندهٔ بیشتری دارد. قوای محرکهٔ VNL به‌گونه‌ای طراحی شده است که با مقررات آلایندگی آینده هم مطابقت داشته باشد زیرا از سال ۲۰۲۷، قوانین جدید آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده اجرایی خواهد شد.

ولوو برای کامیون جدید خود معماری الکتریکی ۲۴ ولتی را در نظر گرفته است که به کاهش خرابی باطری و همین‌طور آسان‌تر کردن تشخیص و تعمیر مشکلات الکترونیکی و کاهش زمان سرویس و خدمات کمک خواهد کرد. در همین حال، در طراحی بدنهٔ کامیون هم تغییرات متعددی برای بهبود آیرودینامیک صورت گرفته است که به گفتهٔ ولوو باعث کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت نسبت به نسخهٔ قبلی خواهد شد. ازجملهٔ این تغییرات می‌توان به طراحی گوه‌ای شکل کابین، شیشهٔ جدید جلو با طراحی خمیده، استفاده از آینه‌های جانبی دیجیتالی و کاهش فواصل در دهانهٔ چرخ‌ها، سپر، کاپوت، پانل‌های شاسی و فاصلهٔ تریلر با کِشنده اشاره کرد.

یکی دیگر از نوآوری‌هایی که ولوو برای کاهش مصرف سوخت ارائه کرده، کولر درجای جدید و کاملاً بی‌صدا است که انرژی آن توسط سیستم باطری ۲۴ ولتی تأمین می‌شود. این ویژگی باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، استهلاک پیشرانه، هزینهٔ سوخت و حذف سروصدا و لرزش پیشرانه در هنگام پارک بودن کامیون خواهد شد. در همین حال، رانندگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن ولوو مای‌تراک به کامیون خود متصل بمانند. از این طریق، راننده می‌تواند از میزان سوخت، میزان مایع‌ خنک‌کننده و اعلان‌هایی در مورد مشکلات احتمالی باخبر شود و دمای هوای کابین را از دور تنظیم کند تا پیش از سوار شدن به کامیون دما به حد دلخواه برسد.

نسل جدید VNL همچنین به سیستم‌های ایمنی فعال مختلفی هم مجهز شده است مثل دستیار فعال راننده که کامیون را بین خطوط حفظ می‌کند، فرمان پویای ولوو که باعث بهبود مانوردهی کامیون در هر سرعتی می‌شود، ایربگ‌های پرده‌ای جانبی، سیستم تماس الکترونیکی که هنگام باز شدن ایربگ‌ها به‌طور خودکار با بخش خدمات اضطراری تماس برقرار کرده و مکان دقیق راننده را می‌فرستد و سیستم تشخیص عابر پیاده که ترمز اضطراری را فعال می‌کند.

ولوو برای این کامیون سیستم تعلیق بادی جدیدی بنام GRAS را تدارک دیده است که باعث بهبود پایداری جانبی و حفظ ارتفاع کامیون از زمین می‌شود. این سیستم همچنین در کنار سیستم فرمان پویای ولوو، با کنترل دقیق فرمان با توجه به میزان بار، شرایط جاده و سطح گشتاور پیشرانه، باعث کاهش خستگی راننده خواهد شد. سیستم تعلیق هوشمند ولوو نیز سه حالت مختلف را برای تنظیم سیستم تعلیق در شرایط مختلف بارگیری و تخلیه ارائه می‌کند.

امکانات داخلی ولوو VNL جدید هم شامل تخت تاشو، پانل کنترل چندمنظوره در پشت کابین، سیستم کنترل تهویهٔ جدید، ارتقاء عایق‌های کاهش سروصدا، صفحه آمپر تمام دیجیتالی و خروجی‌های برق برای دستگاه‌های مختلف می‌شود. این کامیون جدید در ویرجینیا تولید می‌شود و تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar