معرفی نیسان دایز ۲۰۲۴

یکشنبه 9 مهر 02 ساعت 13:12
معرفی نیسان دایز 2024

نیسان از خودروی کلاس Kei دایز ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این خودرو مطابق قوانین کشور ژاپن از پیشرانه ۶۶۰ سی‌سی استفاده می‌کند و قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار دارد.

همان‌طور که می‌دانید خودروهای Kei در ژاپن محبوبیت زیادی دارند. این محصولات کوچک اما کاربردی مختص بازار داخلی هستند و یکی از اصلی‌ترین بازیگران این کلاس نیسان دایز نام دارد که برای مدل ۲۰۲۴ به‌روز شده است. پررنگ‌ترین تغییر دایز ۲۰۲۴ را می‌توان بهبود طراحی ظاهری آن دانست.

اولین نکته‌ای که در برخورد با نیسان دایز ۲۰۲۴ نمایان می‌شود طراحی جدید آن است. جلوپنجره خودرو کاملاً بازنگری شده و طرح V موشن مشهور نیسان در آن دیده می‌شود. برای افرادی که مدل‌های وی استار را سفارش می‌دهند، تغییرات دیگری همچون تریم کرومی و سپر عقب متفاوت وجود خواهد داشت؛ اما تریم های X و S به خاطر همان جلوپنجره یاد شده، چراغ‌های جلوی جدید و دیگر به‌روزرسانی‌های کوچک ظاهر مدرن‌تری دارند. نیسان برای تکمیل بهبودهای ظاهری دایز ۲۰۲۴ رینگ‌های ۱۴ اینچی آلومینیومی را نیز در مدل‌ های وی استار معرفی کرده است.

وقتی وارد کابین شوید شاهد توجه بیشتر به تجهیزات و امکانات رفاهی خواهید شد. بسته به مدل انتخابی، مواردی همچون تریم چرم وجود خواهد داشت. ژاپنی‌ها همچنین فضاهای ذخیره‌ای و کاربردی کابین را ارتقا داده‌اند و یک نگه‌دارنده فنجان جدید در کابین دیده می‌شود. نیسان همچنین غربیلک فرمان گرم شونده را نیز برای محصول کوچک خود تدارک دیده است.

زیر کاپوت نیسان دایز ۲۰۲۴ همچنان پیشرانه ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی تنفس طبیعی قرار دارد که در نسخه پایه ۴۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما خروجی آن در مدل فول به ۶۴ اسب بخار می‌رسد. هر دو پیشرانه منحصراً با گیربکس CVT همکاری می‌کنند اما امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک وجود دارد. قیمت مدل پایه دایز ۲۰۲۴ از حدود ۹۶۰۰ دلار شروع می‌شود اما برای مدل کاملاً فول های وی استار جی توربو پرو پایلوت ادیشن باید ۱۴ هزار دلار پرداخت کرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar