معرفی نیسان پاترول واریور

بروزرسانی در: یکشنبه 14 خرداد 02 ساعت 09:55
معرفی نیسان پاترول واریور

نیسان پاترول جدید، موتور تنفس طبیعی V8 ارائه می‌کند و مجهز به سیستم دو دیفرانسیل است. این مدل با توجه ویژه به خریداران کشورهای خاورمیانه و استرالیا تولید خواهد شد.

پاترول یکی از مشهورترین شاسی‌بلندهای نیسان در بازار آسیا است. این محصول، سابقه‌ای طولانی برای علاقه‌مندان رانندگی آفرود و طبیعت‌گردی دارد اما امروزه به کلاس لوکس، نزدیک شده و فاصله‌ای چشم‌گیر از رقبای اسپرت گرفته است.

نیسان پاترول

اولین نیسان پاترول براساس جیپ امریکا در سال ۱۹۵۱ ساخته شد. این مدل از نظر فنی، تفاوت چندانی با ویلیز CJ نداشت اما از نسل دوم در سال ۱۹۶۱ شخصیت مستقل خود را پیدا کرد. پاترول نسل سوم که سال ۱۹۸۱ رونمایی شد، برای مدتی  طولانی یکی از بهترین خودروهای دو دیفرانسیل ساخت ژاپن بود و در ایران تا سال ۲۰۰۳ توسط پارس خودرو، مونتاژ می‌شد. علاوه‌بر ژاپن و ایران، پاترول نسل سوم در کشورهای فیلیپین، افریقای جنوبی و اسپانیا نیز خط تولید داشت.

از حدود سال ۲۰۱۰ و معرفی نسل ششم، مدیران نیسان تصمیم گرفتند پاترول را به کلاس لوکس نزدیک کنند و ضمن افزایش ابعاد بدنه، راحتی این خودرو را افزایش دهند. در نتیجه، پاترول جدید به محصولی مورد پسند کشورهای عربی تبدیل شد و البته توانایی‌های آفرود در سطح عالی، ارائه نکرد. این محصول با نام آرمادا در امریکا عرضه می‌شود و حدود ۲۰ هزار دستگاه فروش سال ۲۰۲۰ داشته است.

نیسان پاترول

پاترول همچنان با تکیه بر نسل ششم عرضه می‌شود اما تغییر چهره بنیادین در سال ۲۰۲۰ را حفظ کرده است. مدل ۲۰۲۴ براساس نسل شش تولید می‌شود و حالا ۱۴ سال سابقه فنی دارد. برای نسخه‌ی واریور (Warrior)، صرفا سپرهای کوتاه اضافه شده‌اند و حالت کلی چراغ‌ها تغییر خاصی نشان نمی‌دهند. از سویی دیگر، ۵ سانتی‌متر افزایش ارتفاع بدنه، موضوع جالبی است که این شاسی‌بلند پهن‌پیکر را متفاوت از قبل خواهد کرد. چرخ‌های ۱۸ اینچ با تایرهای یوکوهاما نیز، جذابیت پاترول  واریر ۲۰۲۴ را افزایش می‌دهند.

ظاهرا پاترول واریر، محصولی مخصوص بازار استرالیا است و یک شرکت تیونینگ مورد تایید نیسان، بهینه‌سازی آن‌را انجام می‌دهد. به همین دلیل، تزئینات مرتبط با فضای داخلی و امکانات کابین، تفاوتی با پاترول استاندارد استرالیا نخواهند داشت و صرفا چرم آلکانتارا به تودری‌ها اضافه خواهد شد. نیسان آرمادا در بازار امریکا، از سال ۲۰۲۱ با داشبورد جدید و نمایشگر لمسی بزرگ عرضه می‌شود.

مشابه دیگر نسخه‌های پاترول و آرمادا در بازار جهانی، واریور هم مجهز به موتور V8 تنفس طبیعی با حجم ۵/۶ لیتر تولید می‌شود. قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر برای این خودرو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ تا ۷ ثانیه فراهم می‌کند. نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۱۴ لیتر در صد کیلومتر، دیگر نکات فنی برای پاترول ۲۰۲۴ هستند. این خودروی دو دیفرانسیل، ۲۸۳۰ کیلوگرم وزن دارد.

آستانه قیمت نیسان پاترول در بازار جهانی، ۵۶ هزار دلار است. پاترول نیسمو با قدرت ۴۲۸ اسب بخار، گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر و امکانات کامل، ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد. هزینه خرید نسخه‌ی واریر هنوز مشخص نیست اما احتمالا ۱۰ هزار دلار به قیمت پایه اضافه خواهد کرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar