معرفی نیسان سنترا ۲۰۲۴

جمعه 26 خرداد 02 ساعت 09:58
معرفی نیسان سنترا 2024

نیسان در حال به‌روزرسانی هشتمین نسل سنترا و معرفی مدل سال ۲۰۲۴ این خودروی ژاپنی است. با افت فروش قابل‌توجه خودروی یاد شده در ماه‌های اخیر، بهبود ظاهری و فنی سنترا ضروری به نظر می‌رسد.

نیسان سنترا ۲۰۲۴ در سه تریم با نام های S، SV و SR عرضه خواهد شد. تمامی مدل‌های این خودرو هم‌اکنون از نمای جلوی به‌روزتر با جلوپنجره متفاوت، طراحی سپر یک دست‌تر و چراغ‌های جلوی جدید سود می‌برند. تریم SV با پکیج پریمیوم همراه می‌شود که شامل سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، چراغ‌های راهنمای یکپارچه روی آینه‌های جانبی و سیستم دید محیطی هوشمند نیسان است. تریم SV همچنین با رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید نیز در دسترس مشتریان خواهد بود.

نیسان سنترا SR علاوه بر تغییرات یاد شده دارای کروم تریم تیره است. در بخش پشتی این خودرو شاهد به‌روزرسانی سپر هستیم و رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید نیز در پروفایل جانبی به چشم می‌خورند. داخل کابین مدل SR تجهیزات استانداردی همچون صندلی‌های جلوی گرم شونده، دوخت نارنجی رنگ مشابه آلتیما SR و فرونتیر پرو ایکس و پرو ۴X دیده می‌شوند. مدل SR همچنین با نشان‌های قرمز جلو و عقب خود از سایر نسخه‌ها متمایز می‌شود. این سدان همچنین با آپشن بدنه دو رنگ که شامل سقف مشکی است عرضه خواهد شد. رنگ‌های قابل انتخاب برای بدنه نیز شامل سفید آسپن، نارنجی مونارک، آبی الکتریک و خاکستری آتلانتیک هستند.

سنترا ۲۰۲۴ به‌صورت استاندارد از سیستم ایمنی سپر ۳۶۰ سود می‌برد که شامل شش سیستم کمک‌راننده ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار ترافیک پشتی، هشدار خروج از مسیر، ترمز خودکار عقب، هشدار نقاط کور و دستیار نوربالاست. سیستم هشدار برخورد جلو نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد اما کروز کنترل هوشمند نیسان به‌صورت سفارشی قابل انتخاب خواهد بود. در بحث قوای محرکه شاهد نصب گیربکس جدید Xtronic هستیم. این گیربکس با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتون متر گشتاور دارد همراه خواهد شد.

نیسان همچنین به کاهش مصرف سوخت سنترا ۲۰۲۴ اشاره کرده هرچند جزئیات مربوط به آن را اعلام نکرده است. از طرف دیگر قیمت خودروی موردبحث فعلاً مشخص نیست اما باید دانست نیسان سنترا S مدل ۲۰۲۳ با قیمت ۲۱,۱۴۵ دلار در دسترس بوده است. برای سنترا SR مدل ۲۰۲۳ نیز می‌بایست حداقل بهای ۲۴,۰۳۵ دلاری را پرداخت کرد. البته انتظار نمی‌رود قیمت نیسان سنترا ۲۰۲۴ افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. شایان ذکر است میزان فروش سنترا بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۱ افت حدود ۴۰ درصدی داشته و به ۷۷,۱۲۴ دستگاه رسیده که یکی از بدترین آمار فروش این خودرو در بیش از یک دهه اخیر است. امسال نیز وضعیت سدان نیسان خوب به نظر نمی‌رسد و در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی شاهد افت فروش ۱۷ درصدی آن نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۲ بوده‌ایم. به نظر شما بهبودهای مدل ۲۰۲۴ این خودرو به افزایش فروشش کمک خواهد کرد؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar