معرفی نیسان نوت اوتک

جمعه 11 خرداد 03 ساعت 12:44
معرفی نیسان نوت اوتک

نیسان نوت اوتک کراس هاچ‌بکی جمع‌وجور است که با پیشرانهٔ هیبرید ژنراتوری در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک با قیمت پایهٔ ۱۷,۵۰۰ دلار عرضه می‌شود.

نسل سوم نیسان نوت بیش از سه سال پیش معرفی شد و کمتر از یک سال بعد در اواخر سال ۲۰۲۱ نیسان نسخهٔ کراس‌اوور آن را با نام اوتک (Autech) معرفی کرد. حال حدود شش ماه پس‌ازاینکه نوت معمولی مورد فیس‌لیفت قرار گرفت، نسخهٔ بروز شدهٔ نوت اوتک هم در ژاپن معرفی شده است. این مدل از همان تغییرات همتای هاچ‌بک خود بهره برده و یک کیت بدنهٔ منحصربه‌فرد و فاصلهٔ بیشتر از زمین را هم به آن افزوده است.

نوت اوتک با سپرهای جدید حالا بیشتر از نوت هاچ‌بک متمایز شده است. در جلوی خودرو شاهد جلوپنجرهٔ کرومی با ورودی هوای عریضی روی سپر هستیم که با روکش پلاستیکی پوشیده شده است. دی‌لایت‌های آبی‌رنگ نیز حالا به زیر مه شکن‌ها نقل‌مکان کرده و در کنار صفحه محافظ آلومینیومی جای گرفته‌اند. در عقب نیز روکش پلاستیکی روی سپر کمتر شده و به همراه شبرنگ‌های عمودی و صفحه محافظ مشابه سپر جلو، بهتر از قبل به نظر می‌رسد.

این خودرو مثل قبل از رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی اختصاصی اوتک استفاده می‌کند. رنگ‌های بیرونی جدید مثل مسی و فیروزه‌ای هم تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های این کراس هاچ‌بک ژاپنی هستند. طی این فیس‌لیفت همچنین ارتفاع نوت اوتک از زمین هم ۲۵ میلی‌متر بیشتر شده است. به گفتهٔ نیسان، با وجود این افزایش فاصله، نوت به لطف تنظیمات تعلیق و فرمان اختصاصی نسخهٔ اوتک، همچنان حس اسپرت و پایداری خواهد داشت.

در داخل خودرو، جعبه‌داشبورد بزرگ‌تر و صندوق بار دوطبقه شده است. ویژگی‌های خاص اوتک مثل تودوزی چرم مصنوعی مشکی با دوخت آبی، دوخت خاص روی صندلی‌ها و تریم چوبی روی داشبورد هم در اینجا به چشم می‌خورد. صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی به همراه مجموعهٔ بهبودیافته‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده نیز از نوت معمولی گرفته شده‌اند. همچنین نیسان برای این خودرو لوازم جانبی سفارشی را هم با تمرکز روی زیبایی و کارایی ارائه می‌کند.

در بخش فنی اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی نوت اوتک از همان قوای محرکهٔ هیبریدی e-Power همتای هاچ‌بک استفاده می‌کند. در این قوای محرکه، نیروی حرکتی خودرو توسط یک یا دو موتور الکتریکی تأمین می‌شود که در نسخهٔ محرک جلو روی محور جلو و در نسخهٔ چهارچرخ محرک روی هردو محور نصب می‌شوند. موتور الکتریکی جلو ۱۱۶ اسب بخار قدرت و موتور سفارشی عقب ۶۸ اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی با ۸۲ اسب بخار قدرت به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها هم وجود دارد.

نسخهٔ فیس‌لیفت نیسان نوت اوتک هم‌اکنون در ژاپن قابل سفارش است و تحویل آن به خریداران از سپتامبر امسال آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو از ۲.۷۵ میلیون ین معادل ۱۷,۵۰۰ دلار برای نسخهٔ محرک جلو و ۳.۰۶ میلیون ین معادل ۱۹,۵۰۰ دلار برای نسخهٔ چهارچرخ محرک آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar