معرفی های‌ فای A

شنبه 27 آبان 02 ساعت 11:07
معرفی های‌ فای A

های‌ فای A به‌ عنوان چهارمین محصول شرکت چینی هیومن هورایزون، به سه موتور الکتریکی مجهز است و به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شرکت چینی هیومن هورایزون چهارمین محصول خود را با نام های‌فای A در نمایشگاه گوانگژو رونمایی کرده است. این شرکت به ساخت خودروهایی با ظاهر آینده‌نگر شهرت دارد و های‌فای A هم از این قاعده مستثنی نیست تا جایی که شاید شبیه یک کانسپت به نظر برسد اما این‌گونه نبوده و محصول جدید هیومن هورایزون قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ به خریداران تحویل داده شود. این سوپرسدان با همکاری شرکت آلمانی آپولو بر اساس های‌فای Z ساخته شده است.

این ماشین به قوای محرکهٔ الکتریکی سه موتورهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. هرکدام از موتورها ۴۳۰ اسب بخار قدرت دارند و مجموع خروجی را به نزدیک ۱۳۰۰ اسب بخار می‌رسانند. این موتورها به روتورهای فیبر کربنی مجهز هستند که امکان دوران با حداکثر دور ۲۲ هزار rpm را برای بیش از ۳۰ دقیقه فراهم می‌کنند. به لطف این قوای محرکهٔ چشمگیر، های‌فای A ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

این ماشین از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد و باطری آن می‌تواند حداکثر ۱.۵ مگاوات برق را تحویل دهد. رینگ‌های آلومینیومی، درهای عکس بازشو به سبک رولزرویس، دوربین بجای آینه‌های جانبی، ترمزهای کربن سرامیکی و متریال خاص دیگری مثل نانو سرامیک و تیتانیوم هم از دیگر ویژگی‌های این سوپرسدان چینی هستند. برخی قطعات های‌فای A از طریق پرینت سه‌بعدی ساخته شده و خودرو توزیع وزن ۵۰-۵۰ خواهد داشت.

سدان جدید هیومن هورایزون از تکنولوژی‌های چشمگیر فراوانی هم بهره می‌برد که یکی از آن‌ها نمایشگر روی درهای عقب است. از طریق این ویژگی، سرنشینان می‌توانند پیام‌هایی را برای دیگر رانندگان بفرستند. های‌فای A پس از عرضه در چین در سال ۲۰۲۵ راهی بازارهای جهانی خواهد شد. این شرکت قبلاً وارد بازار اروپا شده و مدل‌های های‌فای Z و های‌فای X را در آلمان و بریتانیا عرضه کرده است. سومین محصول این برند هم شاسی‌بلندی بنام های‌فای Y است که چند ماه پیش در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar