معرفی چری فالوین A8 پرو پلاگین هیبریدی

جمعه 25 اسفند 02 ساعت 09:46
معرفی چری فالوین A8 پرو پلاگین هیبریدی

شرکت چری در آینده‌ای نزدیک سدان پلاگین هیبریدی فالوین A8 پرو را راهی بازار چین خواهد کرد.

این خودرو که قبلاً در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۳ به نمایش درآمده بود بر اساس نسخه استاندارد فالوین A8 که در ایران با نام فونیکس آریزو ۸ معرفی شده، شکل گرفته و پیش‌فروش آن انجام شده است. برندهای چینی این روزها علاقه عجیبی به استفاده از پسوندهایی همچون “مکس” و “پرو” روی محصولات خود دارند و یکی از تفاوت‌های واضح بین A8 پرو پلاگین هیبریدی با نسخه استاندارد را می‌توان چهره جلوی آن دانست که از جلوپنجره‌ای بسته استفاده می‌کند.

اگرچه فالوین A8 قبلاً با قوای محرکه مشابهی در دسترس بوده اما مدل جدید پرو به لطف چهره جدیدتر خود تفاوت‌های بیشتری را نشان می‌دهد. مدل استاندارد پلاگین هیبریدی کاملاً مشابه مدل درون‌سوز است و در واقع بر پایه مدل آریزو ۸ شکل گرفته و البته کناره‌ها و بخش پشتی فالوین A8 پرو نیز تفاوت خاصی با نسخه استاندارد ندارد و همان‌طور که گفته شد تفاوت‌های اصلی در بخش جلوی خودرو خواهد بود. طول/عرض/ارتفاع فالوین A8 پرو به ترتیب برابر با ۴۷۸۰/۱۸۴۳/۱۴۶۹ میلی‌متر است و فاصله بین محوری نیز به ۲۷۹۰ میلی‌متر می‌رسد.

داخل کابین چری فالوین A8 پرو نیز کاملاً مشابه مدل استاندارد این خودروست اما یکی از بزرگ‌ترین تغییرات را می‌توان غربیلک فرمان جدیدی دانست که نوشته فالوین جایگزین چری شده است. همچنین رنگ جدید کابین که در اکثر بخش‌ها سفید است جایگزین رنگ مشکی مدل استاندارد می‌شود. دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی متعلق به پشت آمپرها و سیستم اطلاعات مرکزی هم روی داشبورد دیده می‌شود. این سدان چینی از اپل کارپلی و هواوی های کار سود می‌برد و یک سانروف پانورامیک هم برای جذابیت بیشتر نصب شده است. دیگر ویژگی A8 پرو را می‌توان صندلی‌های گرم و سرد شونده دانست.

نیروبخش خودروی موردبحث سیستم پلاگین هیبریدی C-DM متشکل از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر است. همچنین یک موتور برقی نصب شده روی اکسل جلو خروجی ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متری دارد. کل قدرت این مجموعه به ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۳۰ نیوتون متر می‌رسد. گیربکس ۱ سرعته هیبریدی نیز کمک‌حال مجموعه خواهد بود.

احتمالاً شعاع حرکتی چری فالوین A8 پرو در حالت تمام برقی و بر اساس تست‌های CLTC و WLTC به ترتیب ۱۲۷ یا ۱۰۶ کیلومتر خواهد بود. خودروی موردبحث از باتری ۱۴.۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و برد مجموع آن ۱۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. قیمت رسمی A8 استاندارد از ۱۶۷۰۰ دلار شروع شده و به حدود ۲۱ هزار دلار می‌رسد و بنابراین انتظار می‌رود مدل پرو کمی گران‌تر باشد. شایان ذکر است نام فالوین یا فنگیون اولین بار در سال ۱۹۹۹ و بر روی سدانی که بر اساس سئات تولدو شکل گرفته بود بکار رفت. چری استفاده از این نام را سال ۲۰۱۶ متوقف کرده بود اما دوباره روی نسخه‌های پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند. فنگیون در زبان چینی به معنی طوفان است. در نهایت باید گفت برندهای چینی در تولید خودروهایی همچون فالوین A8 پرو تبحر خاصی دارند زیرا این خودرو تفاوت‌های جزئی با مدل‌های استاندارد دارد و یکی از دلایل این کار را می‌توان جلب‌توجه به برند خود دانست هرچند مشخص نیست که آیا نسخه‌های متنوع از یک خودرو می‌تواند تأثیر مثبتی روی فروش کلی آن داشته باشد یا خیر.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar