معرفی چانگان UNI-Z توربو

سه شنبه 16 مرداد 03 ساعت 16:14
معرفی چانگان UNI-Z توربو

در این محتوا به سراغ معرفی محصول جدید چانگان از سری UNI و با نام کامل UNI-Z آمده ایم.

اوایل سال جاری میلادی بود که چانگان برای نخستین بار از UNI-Z پلاگین هیبرید رونمایی کرد، اما اکنون در ماه آگوست، این خودروساز چینی نسخه توربوشارژ کراس کوپه جذاب خود را پرده برداری کرده است. خودرویی که پیش بینی می شود در محدوده ۱۶ هزار دلار بتواند بازار بسیار مناسبی را برای خود دست و پا و سهم مناسبی را نیز در مارکت پرهیاهوی چین نصیب چانگان کند.

طراحی ظاهری چانگان UNI-Z توربو

در بخش ظاهری چانگان UNI-Z شاهد به‌کارگیری زبان طراحی جذاب سری UNI با برخی عناصر و جزییات جدید هستیم. جلوپنجره خودرو از حالت ادغام با سپر خارج شده است و شکل V به خود گرفته و چراغ ها را کاملاً در دل خود جا داده است. سبک طراحی جلوپنجره این خودرو با لوگوی چانگان، که آن هم شکل V دارد، بسیار هماهنگ است. در دو طرف سپر نیز دو ورودی هوای جذاب طراحی شده است.‌ در نمای کناری فرم طراحی قسمت انتهایی و شکست ستون C به نحوی است که خودرو به یک کراس کوپه مبدل شده است و بالاخره در بخش انتهایی شاهد چراغ های به هم پیوسته با شکل فیزیکی ظریف و گرافیک داخلی زیبا هستیم. پلاک روی صندوق تعبیه شده و سپر هم با دیفیوزری بزرگ و دو خروجی اگزوز، طراحی اسپرتی را به نمایش می گذارد.
دستگیره درها به صورت ایزی اوپن است و خبری از دستگیره های مخفی شونده برای UNI-Z نیست و رینگ ها نیز ۱۹ اینچی هستند.

طراحی کابین UNI-Z توربو

در بخش داخلی نیز شاهد سبک جدید طراحی هستیم که کلاستر ابعادی کوچک به خود گرفته و مانیتور بزرگ و شناور است. کلیدهای فیزیکی تا حد امکان حذف شده اند و تریم رنگی مشکی و قوه ای، مشکی و کرم، مشکی و سفید و… برای UNI-Z در نظر گرفته شده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی UNI-Z می توان به صندلی های برقی جلو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری، ترمز پترک برقی و اتوهلد، شارژر وایرلس، سیستم تشخیص چهره، دستیار صوتی، کنترل خودرو از طریق تلفن همراه، سیستم خودران، رادار نقطه کور، سیستم صوتی sony، دسته دنده الکترونیکی و… اشاره کرد.

 

مشخصات فنی UNI-Z توربو

قلب تپنده UNI-Z از سری Blue Whale چانگان و با حجم ۱.۵ لیتر توربوشارژ برگزیده شده است. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۸۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۳۰۰ نیوتن متر اعلام شده است. یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودروی محور جلو را برعهده دارد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar