معرفی چری اکسید اکسلانتیکس ES مدل ۲۰۲۵

جمعه 29 تیر 03 ساعت 10:09
معرفی چری اکسید اکسلانتیکس ES مدل 2025

شرکت چری از جدیدترین نسخه کوپه برقی اکسید اکسلانتیکس ES مدل ۲۰۲۵ با حداکثر توان پیمایش ۸۸۰ کیلومتر رونمایی کرد.

خودروی موردبحث همچنان طراحی آیرودینامیک مدل قبلی را حفظ کرده و مهم‌تر اینکه به معماری ۸۰۰ ولتی مجهز شده است. اکسلانتیکس ES به فرم یک کوپه سرراست طراحی شده و از رنگ‌های جدید بدنه شامل قرمز، بنفش و آبی برخوردار است. از جمله ویژگی‌های برجسته طراحی این خودرو می‌توان به نوار نورانی LED در جلو و چراغ‌های نازک اشاره کرد. در بخش عقب نیز چراغ‌های به هم پیوسته با اسپویلری تاشو دیده می‌شوند. ضریب درگ خودروی موردبحث به ۰.۲۰۵ می‌رسد و رینگ‌های ۲۱ اینچی و دوربین‌های جانبی نیز جزو دیگر ویژگی‌های آن هستند.

طرح کلی کابین نیز نسبت به قبل تغییری ندارد اما از ترکیب رنگ قرمز و مشکی استفاده شده است. در بخش داخلی چری اکسید اکسلانتیکس ES پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی شناور و تجهیزاتی همچون صندلی‌های برقی و پد شارژ گوشی هوشمند دیده می‌شوند. این خودرو در سه نسخه عرضه می‌شود و مدل‌های پایه از ویژگی‌هایی همچون لاستیک‌های کانتیننتال، سیستم هوشمند سواری در بزرگراه، چراغ‌های جلوی تعاملی ISD و باتری ۷۷ کیلووات ساعتی با برد ۶۸۰ کیلومتر برخوردار شده‌اند.

مدل‌های رده میانی دارای رادار لیزر، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی با توان پیمایش ۸۸۰ کیلومتر هستند. در نهایت به مدل های فول می‌رسیم که از سیستم چهار چرخ محرک و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برند و با یک‌بار شارژ مسافت ۷۱۰ کیلومتری را طی می‌کنند. اکسید اکسلانتیکس ES به‌صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی، لاستیک‌های ۲۱ اینچی میشلن، صندلی‌های سرنشین جاذبه صفر، کالیپرهای ترمز شش پیستونه، صندلی‌های چرمی، ستون فرمان برقی، سیستم پایش سرنشینان و کمربندهای ایمنی الکترونیکی است.

کوپه برقی چری از موتور برقی با ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۶۳ نیوتون متر گشتاور سود بوده و با وجود وزن ۲۱۰۰ کیلوگرمی خود می‌تواند در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو نیز ۴۹۴۵/۱۹۷۸/۱۴۶۷ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۳۰۰۰ میلی‌متر اعلام شده است. اگرچه قیمت مدل سال ۲۰۲۵ این خودرو مشخص نشده اما نسخه سال قبل با حداقل قیمت ۲۷ هزار دلار در دسترس بود و قیمت مدل فول نیز به ۴۴ هزار دلار می‌رسید.

اکسلانتیکس ES بر پایه پلتفرم E0X چری ساخته شده، پلتفرمی که مخصوص خودروهای برقی و EREV است. این پلتفرم که در لاکسید S7 نیز دید می‌شود با همکاری هواوی توسعه یافته و تعهد چینی‌ها به تکنولوژی برقی پیشرفته را نشان می‌دهد. پیر لوئیجی فراری مدیر اسبق پینین فارینا نیز طراحی ظاهری خودرو را با ترکیبی از زیبایی و پرفورمنس انجام داده است. نکته جالب اینکه چری از سری محصولات اکسلانتیکس به عنوان محصولاتی برقی و سطح بالا نام می‌برد. این برند که در چین با نام استرا شناخته می‌شود چندی پیش در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. اکسلانتیکس می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ حداقل شش محصول را عرضه نماید.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar