رونمایی چری فالوین A8 L

دوشنبه 26 شهریور 03 ساعت 09:32
رونمایی چری فالوین A8 L

سدان چری فالوین A8 L طراحی مشابه کراس‌اوورهای جدید این برند را دریافت کرده است

وزارت صنعت چین ظاهر و مشخصات سدان هیبریدی چری فولوین A8 L را که بر اساس مدل بنزینی آریزو ۸ ساخته شده، فاش کرد. این خودرو طراحی جلوی خود را از تیگو ۸ پرو مکس الهام گرفته است. چنین خودرویی تنها به ۱ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد.

«خودروهای چینی» تمام جزئیات شناخته شده درباره چری فولوین A8 L را جمع‌آوری کرده است. علاوه بر این، ما متوجه شدیم که در آینده ممکن است آریزو ۸ بنزینی نیز طراحی مشابهی دریافت کند. چنین خودرویی در حین آزمایش در چین دیده شده، اما اطلاعات بسیار کمی درباره آن وجود داشت.

فولوین A8 L پنجمین مدل از سری همنام در برند چری است. نمایندگان قبلی این خط تولید شامل کراس‌اوورهای T6، T9 و T10، و همچنین سدان A8 بودند. اگر مدل آخر تقریباً غیرقابل تشخیص از نمونه بنزینی آن یعنی آریزو ۸ بود، مدل با پسوند L در نام خود طراحی بسیار جالب‌تری دریافت کرده است.

رونمایی چری فالوین A8 L

قسمت جلوی چری فولوین A8 L چراغ‌های ذوزنقه‌ای و شبکه رادیاتور هشت‌ضلعی بزرگی دریافت کرده است. سپر جلوی آن دارای دریچه‌های هوای تهاجمی است که بدنه را از نظر بصری گسترش می‌دهد. در نتیجه، این سدان بسیار شبیه به کراس‌اوورهای چری تیگو ۸ پرو مکس، تیگو ۸ L (تیگو ۹ برای روسیه) و فولوین T9 است. در عین حال، نمی‌توانیم از تداعی آئودی هنگام نگاه به قسمت جلوی این خودرو خودداری کنیم.

نمای جانبی خودروی جدید تقریباً هیچ تفاوتی با آریزو ۸ یا فولوین A8 ندارد. اما در قسمت عقب آن تغییراتی رخ داده است. به طور خاص، طراحان روی المان چراغ‌های روز کار کرده‌اند و آن را «گرد» کرده‌اند. و باز هم - می‌توان المان مشابهی را در چری تیگو ۸ L که اخیراً وارد بازار چین شده، مشاهده کرد.

در اینجا همچنین باید ذکر کنیم که وزارت صنعت چین سه نسخه اضافی از ظاهر سدان چری فولوین A8 L را ثبت کرده است. از نظر مفهومی آنها مشابه هستند، اما در طراحی شبکه رادیاتور و سپر کمی متفاوت هستند.

 

مشخصات چری فولوین A8 L

ابعاد دقیق چری فولوین A8 L یا همان آریزو ۸ L عبارتند از ۴۷۹۰ × ۱۸۴۳ × ۱۴۸۷ میلی‌متر با فاصله بین محوری ۲۷۹۰ میلی‌متر. در واقع، این مدل جدید به سختی حرف «L» در نام خود را توجیه می‌کند، زیرا تنها ۱۰ میلی‌متر در طول بدنه با A8 معمولی تفاوت دارد. با این حال، ۴۳ میلی‌متر طولانی‌تر، ۱۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۱۸ میلی‌متر بلندتر از آریزو ۸ آشنا برای روس‌ها است.

علی‌رغم سپر جلوی بزرگ، فولوین A8 L قابلیت عبور هندسی نسبتاً خوبی دارد. آویزهای جلو و عقب به ترتیب ۹۴۲ و ۱۰۵۸ میلی‌متر هستند. زوایای ورود و خروج ۱۵ و ۱۷ درجه هستند. اینها شاخص‌های خوبی برای یک سدان هستند. علاوه بر این، می‌توان لاستیک‌هایی با ابعاد ۲۱۵/۵۰ R17، ۲۱۵/۵۵ R17، ۲۲۵/۴۵ R18 و ۲۳۵/۴۵R18 را روی A8 L نصب کرد.

وزن خالص سدان جدید چری ۱۷۳۰-۱۷۷۰ کیلوگرم است. وزن ناخالص به ۲۱۵۵ کیلوگرم می‌رسد. این مدل ۶۸-۷۴ کیلوگرم سنگین‌تر از فولوین A8 معمولی است. و ۲۴۱-۲۸۱ کیلوگرم با آریزو ۸ تفاوت دارد.

به احتمال زیاد فولوین A8 L سیستم قوای محرکه اگزید RX C-DM با محرک جلو را دریافت کرده است (در تصویر)

این مدل جدید توسط سیستم قوای محرکه هیبریدی C-DM ساخت چری به حرکت در می‌آید. زیر کاپوت آن موتور ۱.۵ لیتری SQRH4J15 با قدرت ۱۵۶ اسب بخار «کار می‌کند». هنوز اطلاعات رسمی درباره موتورهای الکتریکی وجود ندارد. اما ما یادآور می‌شویم که همین موتور احتراق داخلی را می‌توان در اگزید RX C-DM مشاهده کرد که به زودی در روسیه ظاهر خواهد شد. این اشاره می‌کند که در فولوین A8 L، موتور بنزینی با موتورهای الکتریکی مشابه RX C-DM با قدرت ۱۰۲ و ۱۲۲ اسب بخار همراه است. دینامیک شتاب تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هنوز نامشخص است. اما حداکثر سرعت این سدان به ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سیستم قوای محرکه توسط باتری لیتیوم-فسفات آهن (LFP) ساخت شرکت گوشن تغذیه می‌شود. ظرفیت آن ۱۸.۶۷ کیلووات ساعت است. شارژ کامل فولوین A8 L برای ۱۰۶ کیلومتر مسافت در حالت الکتریکی کافی است. در حالت هیبریدی با باتری کاملاً شارژ شده، این سدان ۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. اگر باتری کاملاً تخلیه شود، مصرف سوخت به ۴.۲ لیتر افزایش می‌یابد.

چری فروش تیگو ۸ پرو مکس به‌روزرسانی شده را آغاز کرد. این کراس‌اوور چگونه تغییر کرده و چقدر قیمت دارد؟

پیش از این، در کنفرانس داخلی برای نمایندگی‌ها در چین، نمایندگان چری از قصد خود برای عرضه چری آریزو ۸ جدید و نسخه هیبریدی آن به بازار چین خبر دادند. به نظر می‌رسد که همان مدل هیبریدی فولوین A8 L باشد. در مورد نسخه بنزینی سدان، اخیراً در حین آزمایش در چین دیده شده است. این خودرو با فویل استتار پوشیده شده بود. اما حتی با این حال می‌توانیم ببینیم که چراغ‌های جلوی این سدان‌ها یکسان هستند. این بدان معناست که آریزو ۸ در آینده طراحی مشابهی خواهد داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar