معرفی ژیپنگ G6

سه شنبه 13 تیر 02 ساعت 09:38
معرفی ژیپنگ G6

شرکت ژیپنگ پس از معرفی خودروی جدید G6 در نمایشگاه شانگهای آن را راهی بازار چین کرد. این قدبلند بدون آلایندگی با یک‌بار شارژ مسافت ۵۸۰ کیلومتری را می‌پیماید و قیمت آن نیز حدود ۲۹ هزار دلار است.

قرار است فروش رقیب چینی تسلا مدل Y از سال آینده در برخی کشورهای اروپایی از جمله نروژ، هلند، سوئد و دانمارک نیز شروع شود. خریداران برای مدل پایه با یک پیشرانه برقی در اکسل عقب حدود ۲۹ هزار دلار پرداخت خواهند کرد درحالی‌که قیمت مدل دوموتوره و چهار چرخ محرک از حدود ۳۸ هزار دلار شروع می‌شود.

ژیپنگ مدعی است قبلاً ۳۵ هزار سفارش برای G6 دریافت کرده است. خودروی موردبحث با باتری ۶۶ کیلووات ساعتی آهن فسفات یا ۸۷.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یون در دسترس خواهد بود. شعاع حرکتی مدل‌های مجهز به دو باتری نیز به ترتیب ۵۸۰ و ۷۵۵ کیلومتر اعلام شده است. چینی‌ها می‌گویند بر اساس برنامه‌های درازمدت خود جهت حضور در بازارهای جهانی امکان عرضه G6 در بریتانیا را نیز بررسی می‌کنند هرچند زمان دقیق عرضه آن در بریتانیا مشخص نشده است.

از دیگر محصولات ژیپنگ می‌توان به شاسی‌بلند میان سایز G3، سدان های P5 و P7 و شاسی‌بلند پرچم‌دار G9 اشاره کرد؛ اما G6 اولین خودروی این برند با پلتفرم جدید SEPA 2.0 است. پلتفرم برقی یاد شده پیشرفت‌هایی نسبت به نمونه‌های قبلی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به معماری برقی ۸۰۰ ولتی جدید با پشتیبانی از شارژرهای سریع اشاره کرد. همچنین ژیپنگ G6 با جدیدترین نسخه از سیستم کمک‌راننده XNGP در دسترس خواهد بود. این سیستم از ۳۱ حسگر گوناگون از جمله لیدار، رادار موج میلی‌متری، حسگرهای اولتراسونیک، دوربین‌ها و… سود می‌برد. از دیگر امکانات این سیستم می‌توان به عملکردهای واقعیت افزوده، پیشگیری از برخورد با موانع، تشخیص علائم ترافیکی و سبقت خودکار از سایر خودروها اشاره داشت.

استایل ظاهری کراس اور کوپه مانند G6 شباهت‌هایی به G3 دارد. از جمله عناصر طراحی مینیمالیستی این خودرو می‌توان به نمای جلوی فاقد جلوپنجره، درب پشتی با زاویه زیاد و خطوط شاخص روی بدنه اشاره کرد. با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۷۵۳/۱۹۲۰/۱۶۵۰ میلی‌متری، G6 حدود ۳ میلی‌متر طویل‌تر، ۵۸ میلی‌متر کم‌عرض تر و ۲۶ میلی‌متر قدبلندتر از تسلا مدل Y است. این محصول چنینی همچنین با فاصله بین محوری ۲۸۹۰ میلی‌متری تنها ۱ میلی‌متر کوتاه‌تر از خودروی پرفروش تسلاست. ژیپنگ ضریب درگ کراس اور خود را ۰.۲۴۸ اشاره کرد درحالی‌که ضریب درگ تسلا مدل Y به ۰.۲۳ می‌رسد. در ساختار این خودرو از آلومینیوم استفاده شده که بنا به ادعای سازنده باعث می‌شود استحکام پیچشی آن ۸۳ درصد بیشتر از محصولات پیشین ژیپنگ باشد. داخل کابین نیز شاهد طراحی ساده و تر و تمیز هستیم به گونه‌ای که فرمان دو پره و نمایشگرهای ۱۰.۲ و ۱۵ اینچی جزو موارد شاخص خواهند بود. محصول جدید ژیپنگ ظرفیت حمل ۵ نفر را دارد و ظرفیت فضای بار نیز به ۵۷۱ لیتر می‌رسد که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۳۷۴ لیتر افزایش خواهد یافت.

در نهایت باید گفت نسخه تک موتوره و دیفرانسیل عقب ژیپنگ G6 قدرت و گشتاور ۲۹۲ اسب بخار و ۴۴۱ نیوتون متری دارد درحالی‌که قدرت و گشتاور نسخه دوموتوره و چهار چرخ محرک به ترتیب به ۴۸۰ اسب بخار و ۶۶۰ نیوتون متر می‌رسد. هنوز جزئیات عملکردی کراس اور جدید چینی‌ها منتشر نشده اما گفته می‌شود نسخه دوموتوره در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین می‌توان با استفاده از شارژر سریع در ۱۰ دقیقه شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری را به دست آورد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar