معرفی کانسپت تویوتا لندکروزر Se

شنبه 29 مهر 02 ساعت 13:27
معرفی کانسپت تویوتا لندکروزر Se

تویوتا از طرح مفهومی برای لندکروزر الکتریکی رونمایی کرده است. این محصول، برنامه‌ی برقی‌سازی بزرگ‌ترین خودروساز جهان را نشان می‌دهد.

مصرف سوخت بالا، یکی از مهم‌ترین مشکلات شاسی‌بلندهای پهن پیکر است. این مورد البته با فناوری هیبرید، شرایط بهتری نسبت به گذشته دارد اما گزینه‌های جدیدتر، شامل موتورهای برقی و هیدروژنی نیز، جذاب هستند.

لندکروزر یکی از موفق‌ترین خودروهای تویوتا محسوب می‌شود. اولین نمونه سال ۱۹۵۱ معرفی شد و محصولی ساده با تجهیزات دو دیفرانسیل مشابه جیپ امریکا بود. به مرور زمان، لندکروزر ابعاد بزرگ و تجهیزات لوکس فراهم کرد تا بیش از پیش محبوبیت جهانی پیدا کند. از سال ۲۰۲۲، نسل دهم با پیشرانه هیبرید تولید می‌شود.

برقی‌سازی شاسی‌بلندها، پروژ‌ه‌ی بسیار مهم تویوتا است که البته برای کراس‌اورها، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد؛ اما لندکروزر الکتریکی با ابعاد بزرگ و تجهیزات فنی، چالش‌های فراوان دارد. این محصول فعلا به شکل یک مدل مفهومی تولید و لندکروزر Se نام‌گذاری شده است.

در تصاویر موجود، سبک طراحی جعبه‌ای با خطوط صاف و چراغ‌های باریک دیده می‌شوند تا ترکیبی از شاسی‌بلندهای کلاسیک و المان‌های مدرن داشته باشد. لندکروزر Se، جزئیات خلاقانه در طراحی پنجره‌ها و سقف دارد؛ اما حجم‌دهی بدنه با خطوط شکسته و برجستگی‌های واضح، ترفندهایی هستند که در تسلا سایبرتراک یا بسیاری دیگر خودروهای برقی آینده‌نگر، دیده می‌شوند.

اطلاعات فنی از بزرگ‌ترین خودروی برقی تویوتا موجود نیست. گشتاور بالا و کابین جادار برای سه ردیف صندلی، همراه شاسی یکپارچه (Monocoque) در لندکروزر Se وجود دارد. البته تصاویر منتشر شده، ارتفاع نه‌چندان زیاد کف تا سطح جاده را نشان می‌دهند و ابعاد کلی خودرو نسبت به لندکروزر j300 مدل ۲۰۲۳، کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

در بازار جهانی، شاسی‌بلندهای برقی مناسب آفرود، پرتعداد نیستند اما از نظر فنی، تجهیزات خاص و توانایی‌های جذاب دارند. مثلا  ریویان R1S قدرت ۸۳۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۳۱ نیوتن‌متر را با هزینه خرید ۸۰ هزار دلار فراهم می‌کند.  هامر برقی SUV ساخت جنرال موتورز نیز با حدود قیمت ۱۰۰ هزار دلار، ۸۳۰ اسب بخار و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar