معرفی کانسپت هوندا پریلود

جمعه 5 آبان 02 ساعت 09:08
معرفی کانسپت هوندا پریلود

پریلود یکی از محصولات اسپرت و مشهور هوندا در سال‌های ۸۰ و ۹۰  میلادی است که به زودی با پیشرانه برقی به خط تولید باز می‌گردد.

اولین پریلود (Prelude) سال ۱۹۷۸ معرفی شد. دهه‌ی ۷۰ میلادی، هوندا با خودروهای اقتصادی و کم‌مصرف، مثل سیویک و آکورد، بهترین استفاده را از افزایش قیمت نقت و گرانی بنزین امریکا می‌برد؛ اما توجه چندانی به مدل‌های اسپرت نداشت. سیویک نسل اول و دوم که از ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۳ تولید شدند، خودروهای هاچبک با ابعاد کوچک بودند. از سویی دیگر، تویوتا و نیسان و میتسوبیشی توانسته بودند به کلاس کوپه‌های اسپرت وارد شوند.

هوندا پریلود نسل چهام ساخت 1991 تا 1996

هوندا پریلود نسل چهام ساخت ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶

پریلود از ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۱ تولید شد و تا نسل چهارم خودرویی موفق برای بازار امریکا، ژاپن و استرالیا بود. این محصول، بر اساس مدل‌های مختلف هوندا آکورد، ۵ نسل داشت و فناوری‌های انقلابی، مثل فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب ارایه کرد. هدف از تولید پریلود، رقابت با تویوتا سلیکا و سوپرا، نیسان Z و میتسوبیشی اکلیپس بود؛ درحالی‌که برای نسل‌های چهارم، سبک طراحی فورد موستانگ و شورولت کامارو را الگوبرداری کرد.

هرچند که پریلود نسل اول و دوم تا سال ۱۹۸۷ فروش بسیار خوبی داشتند، به مرور زمان با کاهش تقاضا روبرو شدند. این شرایط، البته برای غالب سازندگان خودروهای اسپرت از حدود سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰، شکل گرفت و مدیران هوندا را از تولید پریلود نسل هفتم منصرف کرد.

احتمالا افزایش فروش نیسان Z و تویوتا سوپرا در سال‌های اخیر، مهم‌ترین دلیل هوندا برای بازتولید پریلود است تا محصولی بزرگ‌تر و قوی‌تر از سیویک تایپ R داشته باشد. تنها شرکت ژاپنی سازنده پیشرانه در فرمول یک، سابقه بسیار خوبی برای علاقه‌مندان موتوراسپرت دارد اما پریلود را با موتور برقی عرضه خواهد کرد.

خودرویی که امروز در نمایشگاه توکیو رونمایی شد، مدل مفهومی پریلود است اما کاملا آماده تولید به نظر می‌رسد. نمای اصلی، شباهت چندانی به سیویک ندارد و تویوتا یریوس مدرن را تداعی می‌کند. چرخ‌های ۲۰ اینچ با ترمزهای برمبو، آینه بغل فیبرکربن مجهز به دوربین، دستگیره‌های مخفی‌شونده و حجم‌دهی جذاب بدنه، دلایل مهمی هستند که نشان می‌دهند، هوندا پروژه‌ی تولید انبوه پریلود برقی را با جدیت دنبال می‌کند.

اطلاعاتی از تجهیزات فنی و طراحی داخلی جدیدترین محصول هوندا منتشر نشده است. نمونه‌ی مفهومی در نمایشگاه توکیو نیز، پنجره‌های کاملا سیاه دارد. توشیرو میبه (Toshihiro Mibe) مدیر عامل هوندا در مراسم رونمایی پریلود حضور داشت و تعهد این شرکت به ساخت خودروهای اسپرت را تاکیید کرد. براین اساس، پریلود با تمرکز بر لذت رانندگی و فناوری پیشرانه‌های برقی تولید می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar