معرفی کانسپت کادیلاک سولی

سه شنبه 2 مرداد 03 ساعت 10:58
معرفی کانسپت کادیلاک سولی

کانسپت سولی یک کانورتیبل الکتریکی دست‌ساز فوق‌العاده مجلل است که بر اساس سلستیک ساخته شده و شکوه کادیلاک را نشان می‌دهد.

سلستیک که نزدیک به دو سال پیش معرفی شد، نشان‌دهندهٔ مسیر جدیدی برای کادیلاک بود. حال این برند آمریکایی با معرفی کانسپت سولی (Sollei) قصد دارد به حرکت خود در بخش فوق لوکس ادامه دهد. این کانسپت که بر اساس سلستیک ساخته شده، نمایش حد نهایی طراحی یک کانورتیبل الکتریکی دست‌ساز است. در طراحی سولی از خورشید الهام گرفته شده ولی این کانورتیبل کانسپت از جلو تا ستون‌های A کاملاً با سلستیک یکسان است.

بااین‌حال، از اینجا به بعد، همه‌چیز به‌طور اختصاصی برای سولی طراحی شده است. برای شیشهٔ جلوی این خودرو قاب آلومینیومی با رنگ منحصربه‌فردی بنام آرورا در نظر گرفته شده که از این رنگ در سرتاسر خودرو استفاده شده است. درهای ۱۷۳ سانتی‌متری این کانورتیبل تقریباً ۹۰ درجه باز می‌شوند تا ورود و خروج به صندلی‌های عقب آسان شود. همچنین این درها فاقد دستگیره بوده و از طریق دکمه باز می‌شوند که در قسمت آلومینیومی روی درها تعبیه شده است تا خودرو نمایی شسته‌رفته و مینیمال داشته باشد.

سولی در عقب با نوار چراغ باریکی که به لوگوی کادیلاک وصل می‌شود، نمای کاملاً منحصربه‌فردی دارد. بدنهٔ زیبای این خودرو که روی رینگ‌های ۲۳ اینچی آلومینیومی قرار گرفته است، با رنگ کرمی چشم‌نوازی بنام مانیلا پوشیده شده که برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ در خودروهای کادیلاک استفاده شد. همچنین برای این ماشین سقف پارچه مشکی در نظر گرفته شده است که با رنگ بدنه کنتراست جذابی را ایجاد خواهد کرد.

جایی که سولی واقعاً می‌درخشد اما داخل است. در اینجا شاهد فضای خیره‌کننده‌ای هستیم که نشان می‌دهد کادیلاک در پرچم‌داران فوق لوکس خود چه کارهایی از دستش برمی‌آید. هرچند در نگاه اول در اینجا نمایشگر منحنی ۵۵ اینچی جلب‌توجه می‌کند اما ویژگی منحصربه‌فرد کابین این ماشین‌ تریم چوبی آن است. برای این تریم‌ها، صنعتگران کادیلاک از پنج روکش چوبی مختلف استفاده کرده‌اند، آن‌ها را با دست برش داده‌اند و هرکدام را به‌صورت مجزا در جای خود نصب کرده‌اند. علاوه بر این، صندلی‌ها هم با چرم ناپای نازک با رنگ‌دانهٔ صورتی رنگین‌کمانی پوشیده شده‌اند که جلوهٔ طلوع خورشید را ایجاد می‌کند. روی این صندلی‌ها دوخت خاصی هم کار شده است.

سولی همچنین اولین کادیلاکی است که در آن از یک مادهٔ زیستی جدید و تجدید پذیر بنام Fine Mycelium استفاده شده است. این ماده در کف‌پوش‌ها و جیب درها به کار رفته است. برای این خودرو یک کنسول مرکزی سراسری هم در نظر گرفته شده که با تریم چوبی تزئین شده و به محفظه‌های متعدد مجهز است. بین صندلی‌های عقب هم یک یخچال نوشیدنی یکپارچه با در شیشه‌ای برقی تعبیه شده و لیوان‌های مخصوصی را در خود جای داده است. تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های داخلی جذاب سولی هم سیستم نورپردازی منحصربه‌فرد ۱۲۶ رنگ است.

کادیلاک تأکید کرده که سولی صرفاً یک کانسپت است و بنابراین، به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای تولید آن وجود نداشته باشد ولی از خاتمهٔ تولید آخرین خودروی کانورتیبل کادیلاک یعنی XLR حدود ۱۵ سال می‌گذرد و این شرکت اگر واقعاً می‌خواهد به استاندارد جهان تبدیل شود، به یک کانورتیبل دست‌ساز خیره‌کننده مثل سولی نیاز خواهد داشت خصوصاً با توجه به اینکه رولزرویس دیگر کانورتیبل تولید نمی‌کند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar