معرفی کایی شی یو

سه شنبه 18 مهر 02 ساعت 09:03
معرفی کایی شی یو

هفته پیش، کمپانی کایی مینی خودروی EV دو در خود را با نام شی یو به صورت رسمی رونمایی کرد. این خودروی جدید براساس پلتفرم الکتریکی خالص i-EA Kaiyi ساخته شده است و انتظار می‌رود این ماه عرضه شود.

کایی، که پیش تر Cowin نامیده می‌شد، برندی تحت مالکیت چری بود که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. این شرکت مجموعه‌ای از سدان‌ها و کراس اوورها را براساس پلتفرم‌های قدیمی‌تر چری به تولید می رساند و به طور مثال، ریسپکت گروه بهمن، در اصل، همان چری آریزو ۷ است که تولید آن متوقف شده است. کووین در شهرهای درجه سوم و چهارم چین محبوبیت بیش تری داشت، که به معنای درآمد کلان نیست. در نتیجه، Kaiyi تا حدی به دو شرکت دیگر، Sichuan Yibin Push Group و Yibin Industry Development Investment، فروخته شد که به ترتیب، ۱.۳۳ و ۵۰.۸۵ درصد از سهام را در اختیار داشتند. ۴۷.۸۲ درصد باقیمانده از سهام تا سال ۲۰۱۸ همچنان در اختیار چری بود و اکنون، وب سایت رسمی Kaiyi نشان می دهد که چری تنها ۱۸ درصد از سهام را در اختیار دارد.

 

کایی شی یو

به گفته کایی، نام شیوئه در نتیجه مسابقه نام گذاری برای خودرو انتخاب شده و نمادی از پایداری و تلاش برای زندگی، سادگی و عشق به زندگی و قدردانی است.

براساس داده‌های اعلامی قبلی از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، کایی شی یو Kaiyi Shiyue دارای ابعاد ۳۳۶۰/۱۷۰۰/۱۶۰۵ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۱۶۰ میلی‌متر است. به طور کلی، این خودرو از شکل مربعی معمولی مینی EVها استفاده می کند و چراغ های جلو با با زوایای جذاب، شاید از معدود نکات قابل توجه در بدنه این خودرو باشند. علاوه بر این، طراحی سقف معلق و دستگیره های مخفی‌شونده نیز در نوع خود جالب توجه به شمار می آیند.

 

فضای داخلی

در داخل، خودرو به صورت استاندارد با طرح ۲+۲، یعنی مجموع ۴ صندلی، عرضه می شود. ترکیب رنگ صورتی و آبی داخلی با مانیتور و کلاستر شناور، فرمان دوشاخه دی کات و خروجی های تهویه مطبوع مخفی از مهم ترین نکات در بخش داخلی شی یو هستند.

مشخصات فنی کایی شی یو

در نهایت، پیشرانه از دو پیکربندی موتور الکتریکی با حداکثر توان ۳۵ کیلووات یا ۴۰ کیلووات تشکیل شده است. حداکثر سرعت این خودرو هم صد کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. برد الکتریکی این خودرو هم بسته به ظرفیت باتری ها، ۲۱۰ کیلومتر یا ۳۰۱ کیلومتر است.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar