معرفی کراس اوور جانور

شنبه 28 آبان 01 ساعت 13:54
معرفی کراس اوور جانور

یک شرکت تازه تأسیس فعال در زمینه خودرو با نام لیوکس از کراس اوور جدید خود رونمایی کرد. این شرکت که در اسپانیا مستقر است قطعاً برند ناشناخته‌ای برای اکثر عزیزان خواهد بود چراکه در مارس ۲۰۲۱ شکل گرفته اما در همین زمان کوتاه نیز مراحل اولیه توسعه یک کراس اوور الکتریکی با نام جانور Animal را پشت سر گذاشته است.

لیوکس به آرامی تیم خود را در طول ۱۸ ماه گذشته رشد داده و با سرمایه‌گذاری جذب شده در دسامبر پارسال توانسته پروژه خود را پیش ببرد. این شرکت از خود به عنوان کمپانی خودرویی پایدار با مأموریت شکل‌دهی دنیای بهتر از طریق حمل‌ونقل جدید و پایدار نام می‌برد. اگرچه جانور هنوز در مراحل اولیه تولید خود قرار دارد اما ۹۰ درصد متریال بکار رفته در آن از نوع بازیافتی یا گیاهی خواهند بود. برای مثال پوسته بیرونی، کابین و بخش‌هایی از شاسی از بیوپلیمر مبتنی بر فیبرها و رزین‌های ارگانیک ساخته خواهند شد. این خودرو همچنین بنا به گفته لیوکس از پوست دوزیست سود خواهد برد که در آن از کرک، لینن تقویت شده، پرایمر و رنگ استفاده می‌شود.

این شرکت اسپانیایی به دنبال استفاده از یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب جانور است تا قدرت ۲۳۷ اسب بخار را تولید کند. با این قوای محرکه، کراس اوور یاد شده می‌تواند در عرض ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. اگرچه هنوز مشخص نیست باتری این خودرو از کدام شرکت تأمین خواهد شد اما ظاهراً مجموعه باتری ماژولار جانور را می‌توان به راحتی جدا کرده و ارتقا داد. جانور حداکثر ظرفیت باتری ۱۷۰ کیلووات ساعتی خواهد داشت تا در این حالت شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری را ارائه نماید.

از نظر طراحی باید گفت لیوکس جانور به نمای جلوی دینامیک با چراغ‌های LED برجسته تجهیز شده و جلوپنجره آن نیز فضای عضلانی‌ای دارد. این کراس اوور روان و کم ارتفاع یک محصول چهار درب با ویژگی درب‌های عقب خودکشی بوده و دستگیره‌های درب اسپرت آن نیز کاملاً به چشم می‌آیند. نمای عقب نیز به لطف نوار نورانی LED و اسپویلر بیرون آمده از سقف خودنمایی می‌کند.

همانند بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، کابین جانور نیز پر از نمایشگرهای بزرگ خواهد بود و کمپانی سازنده می‌گوید از هوش مصنوعی ساخت خود استفاده می‌کند. جانور همچنین به سیستم‌عامل اندروید خودرویی مجهز خواهد بود. این شرکت به دنبال استفاده وسیع از پرینت سه‌بعدی در ساخت محصول بدون آلایندگی خود است. اولین نسخه لیوکس جانور با نام هبیتت ادیشن راهی بازار خواهد شد و قیمت پایه ۴۰۲۷۴ دلاری خواهد داشت. هم‌اکنون رزرو این خودرو آغاز شده است. مدل یاد شده قدرت ۱۹۰ اسب بخار، حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری خواهد داشت. جانور هبیتت ادیشن را می‌توان از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ در اختیار گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar